• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 12, No 2 (2019)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 12, No 2 (2019)
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Feasibility of Introducing English as a Partial Medium of Instruction in Iranian Senior High Schools

Viabilidad de la introducción del inglés como medio parcial de instrucción en las escuelas secundarias iraníes

Thumbnail
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/50836
Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2019.12.2.5
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Reza Ghorbani, Mohammad
Fecha
2020
Resumen
The use of Content and Language Integrated Learning has been increasing in many European countries simultaneous to the use of English as a medium of instruction in the non-Anglophone countries due to globalization and internationalization. Since the 1979 revolution, discussion on English as a medium of instruction in the Iranian formal education has been a taboo. This study aims to figure out the possibilities of introducing English as a partial medium of instruction (EPMI) for mathematics and science at senior high schools. The convergent mixed methods design was used to collect perspectives of students, content area teachers, parents, and administrative staff in Bojnord through e-mail interviews and survey questionnaires. The majority of the interviewees in the qualitative phase as well as most of the students, parents, teachers, and administrative staff in the quantitative phase have supported the possible use of EPMI. The findings of this study suggest future considerations to assist language education authorities in taking decisions to overcome students’ language proficiency constraints while developing efficient and effective programs for CLIL.
Palabras clave
English as a partial medium of instruction
EMI
English as a foreign language context
Content and language integrated learning
CLIL
Secondary education
Internationalization
Globalization
Ubicación
LACLIL, 12(2), 292-320
Colecciones a las que pertenece
  • LACLIL > Vol 12, No 2 (2019) [5]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.