SIOP components: Application and assessment through PBL in a content-language college classroom
Componentes SIOP: Aplicación y evaluación a través de ABP en un aula universitaria de contenido y lengua
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/13721Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/laclil.2013.6.1.3
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoCatalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítemAutor/es
Luisa Cecilia Chávez QuirogaFecha
2013-04-12Resumen
This article describes the circumstances and outcomes of an on-going research which explores the effectiveness of explicitly exercising a relationship between two of the eight components from the constructivist model SIOP (Sheltered Instruction Observation Protocol): Application and Assessment, through PBL (Project-Based Learning) in a content-language context at university level. It begins by compiling thoughts from various theorists who emphasize the importance of opening real application avenues to assess students learning. The research took place in a bilingual college in Bogotá, Colombia, during the second semester of 2011 and the first semester of 2012. The data analysis was taken from a group enrolled in a sixth semester class. Results make clear that through accompanying students through the proper use of PBL ladder, as an application tool, they will be able to value their own process of learning. Este texto describe las circunstancias y resultados de una investigación de acción, la cual
explora la efectividad de establecer explícitamente la correlación entre dos de ocho
componentes del modelo SIOP (Sheltered Instruction Observation Protocol, “Protocolo de
Observación de la Instrucción Contextualizada”): Aplicación y Valoración a través de ABP
(Aprendizaje Basado en Proyectos) en el contexto de contenido-lengua a nivel universitario.
Comienza sintetizando varias ideas de recientes teóricos, quienes ponderan la importancia de
la aplicación en contextos reales, como medio para valorar los procesos de aprendizaje. La
investigación se realizó en una universidad en Bogotá, Colombia durante el segundo semestre
de 2011 y primero de 2012. El análisis de la data se obtuvo de un grupo de estudiantes de sexto
semestre. Los resultados demuestran que el acompañamiento y uso apropiado del PBL, como
instrumento de aplicación, llevan a los estudiantes a apropiarse y a valorar su proceso de aprendizaje
Ubicación
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 6, No 1 (2013); 37-54