• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 6- Artículos de Investigación Indexados
  • Facultad de Comunicación
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 6- Artículos de Investigación Indexados
  • Facultad de Comunicación
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

A fragmented approach

Un enfoque fragmentado

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/64178
Visitar enlace: https://palabraclave.unisabana ...
DOI: 10.5294/pacla.2016.19.4.1
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
García Perdomo, Víctor
Date
2016–12
Abstract
In the past twenty years, the digital revolution has changed communica-tion practices, in the midst of a number of socio-economic and professio-nal tensions among media organizations and practitioners. This shifting environment not only implies the convergence of diverse media structu-res and organizations, but also the active participation of the audience and artifacts in the process of producing, organizing, modifying, commenting and sharing news. In this fragmented media ecosystem, it is imperative to analyze the elements disrupting media systems and media use.
 
En los últimos veinte años, la revolución digital ha transformado las prácticas de comunicación, en medio de diversas tensiones socioeconómicas y profesionales entre las organizaciones y los profesionales de los medios de comunicación. Este entorno cambiante no solo implica la convergencia de diversas estructuras y organizaciones mediáticas, sino también la participación activa de la audiencia y los recursos en el proceso de producción, organización, modificación, comentario y difusión de noticias. En este ecosistema mediático fragmentado, es imperativo analizar los elementos que alteran los sistemas mediáticos y su uso.
 
Keywords
revolución digital
Ecosistema mediático
Convergencia mediática
Participación de la audiencia
Big data
Periodismo digital
Ubication
Palabra Clave , 19 (4), 967-971.
Collections to which it belong
  • Facultad de Comunicación [199]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.