Sustainable organizations through Customer Centricity and Corporate Purpose
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URI: http://hdl.handle.net/10818/61081Compartir
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Pardo Jaramillo, SergioDate
2024-04-04Abstract
This dissertation explores the relationship between Customer-Centricity, Corporate Purpose, and Corporate Sustainability, offering valuable insights for academia and practice. The central research question examines how organizations can achieve Corporate Sustainability by effectively integrating Customer-Centricity and Corporate Purpose. The introduction sets the stage by defining Corporate Sustainability, Corporate Purpose, and Customer-Centricity as fundamental concepts in modern business. Corporate Sustainability encompasses economic, environmental, and social dimensions driven by environmental concerns and ethical imperatives. Corporate Purpose embodies an organization's values and mission, evolving to promote societal well-being. Customer-Centricity emphasizes placing customers at the core of strategic decisions. Esta tesis explora la relación entre la Centralidad en el Cliente, el Propósito Corporativo y la
Sostenibilidad Corporativa, ofreciendo valiosas perspectivas tanto para la academia como para los
empresarios. La pregunta central de investigación examina cómo las organizaciones pueden lograr
la Sostenibilidad Corporativa al integrar de manera efectiva la Centralidad en el Cliente y el
Propósito Corporativo.
Al inicio se prepara el terreno definiendo la Sostenibilidad Corporativa, el Propósito
Corporativo y la Centralidad en el Cliente como conceptos fundamentales en el mundo empresarial
moderno. La Sostenibilidad Corporativa abarca dimensiones económicas, ambientales y sociales
impulsadas por preocupaciones ambientales e imperativos éticos. El Propósito Corporativo
encarna los valores y la misión de una organización, evolucionando para promover el bienestar
social. La Centralidad en el Cliente enfatiza la colocación de los clientes en el centro de las
decisiones estratégicas.