Ron dá erro: o consumo digital dos jovens à luz das teses de Byung-Chul Han
Ron da error: el consumo digital de los jóvenes a la luz de las tesis de Byung-Chul Han
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/55861Visitar enlace: https://palabraclave.unisabana ...
ISSN: 0122-8285
DOI: 10.5294/pacla.2023.26.3.3
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2023Abstract
This article reflects on the image of young digital consumers by analyzing the film Ron’s gone wrong. After showing the link between cinema and youth and outlining the current technological context, the philosopher Byung Chul-Han’s theses are used to delve into the film to extract the portrait it offers of youth consumption in a hyperconnected environment. The conclusions show how digital consumption alienates young people in an inalienable te-chnological climate that distances them from everything that makes them human and strips them of their individuality in favor of the power of algo-rithms provided by robots. El presente artículo plantea una reflexión sobre la imagen del joven consumidor digital a través del análisis de la película Ron da error (Smith y Vine, 2021). Tras mostrar la relación entre el cine y la juventud y bosquejar el contexto tecnológico actual, se toman en consideración las tesis del filósofo Byung-Chul Han para profundizar en la película y extraer el retrato que ofrece del consumo juvenil en un entorno hiperconectado. Las conclusiones muestran cómo el consumo digital aliena a los jóvenes en un entorno tecnológico irrenunciable que los aleja de todo aquello que los hace humanos y los despoja de su individualidad en favor del poder de los algoritmos que aportan los robots.
Ubication
Palabra Clave, 26(3), e2633