Design of mobile learning strategies in higher education through a professor training process
Diseño de estrategias de aprendizaje móvil en educación superior a través de un proceso de formación docente
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/50450Visitar enlace: https://www.scielo.cl/scielo.p ...
ISSN: 0718-5007
DOI: 10.4067/S0718-50062021000200181
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordAuthor
Boude, Oscar R.Date
11/16/2020Abstract
The primary objective of this research study was to strengthen the design of mobile learning strategies at the University of La Sabana (Colombia) through a professor training process. This was a qualitative study with a descriptive scope. The sample included all professors who completed the training process in each of the cohorts (n1=12; n2=7). The results showed that more specific examples should be added for each discipline in the face-to-face phase and that time lenght should be better adjusted in the virtual phase. This is since professors tend to take on new responsibilities, which leads to not completing and abandoning the process. It is concluded that mobile learning strategies can be strengthened given that each professor acknowledge what mobile learning implies and learnt how to integrate the learning strategies designed during the training process El objetivo de esta investigación fue fortalecer el diseño de estrategias del aprendizaje móvil en la Universidad de La Sabana (Colombia) a través de un proceso de formación docente. Se utilizó un estudio de corte cualitativo con alcance descriptivo. La muestra estuvo conformada por la totalidad de los docentes que finalizaron el proceso de formación en cada una de las cohortes (n1=12 y n2=7). Los resultados indicaron que en la fase presencial se deben agregar ejemplos más específicos para cada disciplina y que en la fase virtual se debe ajustar la duración, pues los profesores suelen asumir nuevas responsabilidades, lo que los lleva a abandonar el proceso. Se concluye que se pueden fortalecer las estrategias de aprendizaje móvil, ya que cada uno de los docentes reconoció lo que implica el aprendizaje móvil y como integrar la estrategia de aprendizaje diseñada durante el proceso de formación.
Keywords
Ubication
Formación universitaria, 14(2), 181-188.
Collections to which it belong
- Facultad de Educación [165]