Tailored vs. Standard Curriculum and General English Achievement: A Study of Teachers’ Views
Currículo personalizado versus estándar y rendimiento en inglés general: un estudio de las opiniones de los profesores
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/49817Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2021.14.1.5
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
11/22/2021Abstract
This study was conducted in two phases. The first one is the preliminary phase aimed at tailoring the standard curriculum based on learners’ needs analysis. The second one is the main phase, intended to evaluate the tailored curriculum based on teachers’ views. The participants in the preliminary phase of the study (tailoring the curriculum) were 346 non-native male and female undergraduate students who received the same Pre-Requisite General English course at their first semester in university. They were studying different majors, including Accounting, Architecture, Civil Engineering, Electrical Engineering, and Mechanical Engineering. The participants in the main phase (evaluation of the tailored curriculum by teachers) were 10 non-native male (7) and female (3) teachers who taught the Pre-Requisite General English course through the tailored curriculum. The findings of the study supported the hypothesis that the teachers have a positive attitude toward using the tailored curriculum in teaching the Pre-Requisite General English course. It seems that the implementation of this tailored program, which is based on learner-needs-analysis, can enhance the effectiveness of the English for General Purposes (EGP) course, compared to the standard one. El presente estudio se realizó en dos etapas. La primera es la etapa preliminar que tiene como objetivo adaptar el currículo estándar a partir del análisis de necesidades de los aprendices. La segunda es la etapa principal, que busca evaluar el plan de estudios adaptado en función de las opiniones de los profesores. Los participantes de la etapa preliminar del estudio (adaptación del plan de estudios) fueron 346 estudiantes universitarios no nativos, hombres y mujeres, que toma-ron el mismo curso prerrequisito de inglés general durante su primer semestre en la universidad. Eran estudiantes de diferentes carreras, incluyendo Contabilidad, Arquitectura, Ingeniería Civil, Ingeniería Eléctrica e Ingeniería Mecánica. Los participantes de la etapa principal (evaluación del plan de estudios personalizado por parte de los profesores) fueron 10 profesores no nativos, hom-bres (7) y mujeres (3), que impartieron el curso Prerrequisito de Inglés General a través del plan de estudios a personalizado. Los hallazgos del estudio apoyaron la hipótesis de que los profesores tienen una actitud positiva hacia el uso del plan de estudios adaptado al enseñar el curso prerre-quisito de inglés general. Parece ser que la implementación de este programa personalizado, que se basa en el análisis de las necesidades del alumno, puede mejorar la eficacia del curso de inglés para fines generales (EGP), comparado con el curso estándar.
Keywords
Ubication
Latin American Journal of Content &Amp; Language Integrated Learning, 14(1), 123–149