Education in Conflict Resolution Using ICT: A Case Study in Colombia
Educación en Resolución de Conflictos con TIC: Un Estudio de Caso en Colombia
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/48387Visitar enlace: https://www.igi-global.com/art ...
ISSN: 1548-7717
DOI: 10.4018/JCIT.2017040103
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2017Abstract
Education in today's society has meant that new challenges arise, including training on coexistence and a culture of peace in technological media. This article presents the results of a study that aimed to identify how information and communications technology ICT can support training in conflict resolution in Colombian public education. To address the use of technology for training in conflict resolution in this experience, the authors took into account the following categories of analysis: peaceful strategies or techniques for conflict resolution; methods and models for conflict resolution; and best practices with ICT. The research results helped identify the relevance of the use of technological tools for education in conflict resolution at an early age and the importance of providing training for teachers in these cross-sectional areas of school contexts La educación en la sociedad actual ha hecho que surjan nuevos retos, entre ellos la formación sobre convivencia y cultura de paz en medios tecnológicos. Este artículo presenta los resultados de un estudio que tuvo como objetivo identificar cómo las tecnologías de la información y la comunicación TIC pueden apoyar la formación en resolución de conflictos en la educación pública colombiana. Para abordar el uso de la tecnología para la formación en resolución de conflictos en esta experiencia, los autores tuvieron en cuenta las siguientes categorías de análisis: estrategias pacíficas o técnicas de resolución de conflictos; métodos y modelos para la resolución de conflictos; y mejores prácticas con las TIC. Los resultados de la investigación ayudaron a identificar la pertinencia del uso de herramientas tecnológicas para la educación en la resolución de conflictos en edades tempranas y la importancia de brindar formación a los docentes en estas áreas transversales de los contextos escolares.
Ubication
Journal of Cases on Information Technology (JCIT) 19(2)