Apresentar o registro simples

Fortalecimiento del manejo de la ira en el aula: aportes de la formación B-learning

dc.contributor.authorPulido Guerrero, Edgar Guillermo
dc.contributor.authorVargas Sánchez, Ana Dolores
dc.date.accessioned9/5/2021 16:22
dc.date.available9/5/2021 16:22
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGuerrero, E. G. P., & Sánchez, A. D. V. (2020). Strengthening anger management in the classroom: contributions from B-learning training. International Journal of Learning Technology, 15(3), 219-233.es_CO
dc.identifier.issn1741-8119
dc.identifier.otherhttps://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJLT.2020.112169
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/48374
dc.description14 páginases_CO
dc.description.abstractThe present study analysed the contributions of a B-learning training experience to the reduction of school conflicts in classrooms by encouraging cognitive-behavioural anger management techniques. Using a mixed concurrent nested dominant approach, research took place from 2015 to 2017 with 43 Colombian children between the ages of 8 and 14. Data was collected using a pre-test/post-test, checklists, observation logs, and a focus group. The findings showed satisfactory performance in the execution of the indicated techniques; these results were verified by Wilcoxon's Z test, showing a significant increase in the measurement of internal wrath control with both self-applied and hetero-applied instruments (−2,841 with sign. 0.004 in the hetero-applied instrument and −1,699 with sign. 0.089 in the STAXI-NA). Finally, an analysis of the qualitative results provides suggestions for improving the technical and pedagogical aspectsen
dc.description.abstractEl presente estudio analizó las contribuciones de una experiencia formativa B-learning a la reducción de los conflictos escolares en las aulas mediante el fomento de técnicas cognitivo-conductuales de manejo de la ira. Utilizando un enfoque dominante anidado concurrente mixto, la investigación se llevó a cabo entre 2015 y 2017 con 43 niños colombianos de entre 8 y 14 años. Los datos se recopilaron mediante una prueba previa/posterior, listas de verificación, registros de observación y un grupo focal. Los hallazgos mostraron un desempeño satisfactorio en la ejecución de las técnicas indicadas; estos resultados fueron verificados por la prueba Z de Wilcoxon, mostrando un aumento significativo en la medida del control de la ira interna tanto con instrumentos autoaplicados como heteroaplicados (−2.841 con signo. 0,004 en el instrumento heteroaplicado y −1.699 con signo. 0,089 en el STAXI-NA). Finalmente, un análisis de los resultados cualitativos brinda sugerencias para mejorar los aspectos técnicos y pedagógicos.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherInternational Journal of Learning Technologyes_CO
dc.relation.ispartofseriesInternational Journal of Learning Technology, 15(3), 219-233.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducationen
dc.subject.otherEmotionsen
dc.subject.otherTechnologyen
dc.subject.otherCognitive behaviouralen
dc.subject.otherTechniquesen
dc.titleStrengthening anger management in the classroom: contributions from B-learning trainingen
dc.titleFortalecimiento del manejo de la ira en el aula: aportes de la formación B-learninges_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


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