Strengthening anger management in the classroom: contributions from B-learning training
Fortalecimiento del manejo de la ira en el aula: aportes de la formación B-learning
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URI: http://hdl.handle.net/10818/48374Visitar enlace: https://www.inderscienceonline ...
ISSN: 1741-8119
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2020Resumo
The present study analysed the contributions of a B-learning training experience to the reduction of school conflicts in classrooms by encouraging cognitive-behavioural anger management techniques. Using a mixed concurrent nested dominant approach, research took place from 2015 to 2017 with 43 Colombian children between the ages of 8 and 14. Data was collected using a pre-test/post-test, checklists, observation logs, and a focus group. The findings showed satisfactory performance in the execution of the indicated techniques; these results were verified by Wilcoxon's Z test, showing a significant increase in the measurement of internal wrath control with both self-applied and hetero-applied instruments (−2,841 with sign. 0.004 in the hetero-applied instrument and −1,699 with sign. 0.089 in the STAXI-NA). Finally, an analysis of the qualitative results provides suggestions for improving the technical and pedagogical aspects El presente estudio analizó las contribuciones de una experiencia formativa B-learning a la reducción de los conflictos escolares en las aulas mediante el fomento de técnicas cognitivo-conductuales de manejo de la ira. Utilizando un enfoque dominante anidado concurrente mixto, la investigación se llevó a cabo entre 2015 y 2017 con 43 niños colombianos de entre 8 y 14 años. Los datos se recopilaron mediante una prueba previa/posterior, listas de verificación, registros de observación y un grupo focal. Los hallazgos mostraron un desempeño satisfactorio en la ejecución de las técnicas indicadas; estos resultados fueron verificados por la prueba Z de Wilcoxon, mostrando un aumento significativo en la medida del control de la ira interna tanto con instrumentos autoaplicados como heteroaplicados (−2.841 con signo. 0,004 en el instrumento heteroaplicado y −1.699 con signo. 0,089 en el STAXI-NA). Finalmente, un análisis de los resultados cualitativos brinda sugerencias para mejorar los aspectos técnicos y pedagógicos.
Ubicación
International Journal of Learning Technology, 15(3), 219-233.