Show simple item record

El grafiti como artefacto comunicador de las ciudades: una revisión de literatura

dc.contributor.authorRamírez Rodríguez, Manuela
dc.contributor.authorCelis, María Amanda de los Ángeles
dc.contributor.authorRodríguez Camelo, Liseth Vanessa
dc.contributor.authorRozo García, Hugo Alexander
dc.date.accessioned5/31/2021 21:50
dc.date.available5/31/2021 21:50
dc.date.issued2017-01
dc.identifier.citationRamírez Rodríguez Manuela; De los Ángeles Celis María; Rodríguez Camelo, Liseth; Rozo García, Hugo (2017) El grafiti como artefacto comunicador de las ciudades: una revisión de literatura. Revista Encuentros, Universidad Autónoma del Caribe, vol. 15-01. , pp.77-89es_CO
dc.identifier.issn1692-5858
dc.identifier.otherhttp://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1692-58582017000100077&lng=en&nrm=iso
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/47631
dc.description13 páginases_CO
dc.description.abstractThis article is a descriptive revision about the concept and evolution of graffiti, its different intakes and perspectives, illustrating its evolution and various standpoints found in academic publications that allow us to reveal its importance as a cultural inheritance emanated from its own nature and political and social aspects that it represents. The articles were taken from three different data bases: Jstor, Communication & Mass Media Complete from Ebsco and from Google Scholar; the time frame of publication was done from the year 2000 up to the year 2016, which allows evidentiary support for the current situation of graffiti emphasizing on the important cities of its origins and its evolution. As a result, we found the importance of graffiti within an artistic movement that communicates and represents a collective identity of the circumstances within a specific context, constituting cities as communicative environments.en
dc.description.abstractEste artículo1 se constituye como una revisión descriptiva de enfoque cualitativo acerca de la conceptualización y evolución del grafiti en sus diferentes acepciones, ilustrando la evolución y diferentes perspectivas encontradas en publicaciones académicas que permiten develar la importancia como herencia cultural que emana de su propia naturaleza y la representación social y política que manifiesta. Para este fin, se tuvo en cuenta la producción académica comprendida entre los años 2000 y 2016 en torno al grafiti en las bases de datos Jstor, Communication & Mass Media Complete de Ebsco y Google Scholar. La revisión sistemática de literatura, permite evidenciar la situación actual del grafiti, haciendo un énfasis en ciudades que han gestado sus orígenes y orientado su evolución. Como principal resultado, se halló la importancia que representa actualmente dentro de un movimiento artístico que comunica y representa la identidad colectiva de las situaciones que atraviesa un contexto determinado, constituyendo a las ciudades como entornos que comunican.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherEncuentroses_CO
dc.relation.ispartofseriesRevista Encuentros, vol. 15-01. pp.77-89
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherGrafities_CO
dc.subject.otherArte callejeroes_CO
dc.subject.otherExpresión artísticaes_CO
dc.subject.otherCiudades comunicativases_CO
dc.titleGraffiti as a Communication Artifact within Cities: a State of the Arten
dc.titleEl grafiti como artefacto comunicador de las ciudades: una revisión de literaturaes_CO
dc.title.alternativeO graffiti como um meio de comunicação das cidades: uma revisão da literaturapor
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.doi110.15665/re.v15i1.812


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional