COMPARATIVE QUANTITATIVE EVALUATION OF COMMERCIAL WEB SITES: THE ELECTRONIC COMMERCE LEVEL INDEX
EVALUACIÓN CUANTITATIVA COMPARATIVA DE SITIOS WEB COMERCIALES: EL ÍNDICE DE NIVEL DE COMERCIO ELECTRÓNICO
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/42552Visitar enlace: https://www.semanticscholar.or ...
ISSN: 1794 – 8347
DOI: rces.v23n34.a2
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2015-06-05Abstract
This research seeks to fill the void of objective instruments for measuring business to customer (B2C), product-based, electronic transactions by developing
the ‘E-commerce level index’ (ECLI), a tool working with different categories of
variables related to what a company must have in its web page in order to allow
proper development of commercial transactions via electronic means, especially
cross-border transactions. The ECLI is then applied to thirty apparel and cosmetics
firms in the United States, Brazil, and Colombia. The U.S. firms have the highest
ECLI rating in both industries, followed by Brazil and Colombia, consecutively.
When analyzed by transaction stage, the overall ratings are in the same order;
however, each country demonstrates distinct strengths and weaknesses by
industry and by transaction process. Este estudio busca proveer un instrumento objetivo para medir las transacciones
electrónicas, basadas en productos, con el consumidor final, al desarrollar el
E-commerce level index (ECLI) (Índice de nivel de comercio electrónico), una
herramienta que mide distintas categorías de variables relacionadas con lo que
una empresa debe tener en su página web para permitir de desarrollo adecuado
de las transacciones comerciales vía medios electrónicos, especialmente las
transacciones trans-fronteras. El ECLI se aplica a treinta empresas de vestuario
y de cosméticos en los Estados Unidos, Brasil y Colombia. Las empresas de
los Estados Unidos logran la calificación más alta en el índice, seguidas por
Brasil y Colombia, consecutivamente. Cuando se analice por fase de transacción, cada país demuestra distintas fortalezas y debilidades por industria y por
proceso transaccional.
Keywords
Ubication
Revista Ciencias Estratégicas Vol. 23 | No. 34 | julio - diciembre 2015 | pp. 183-192