Phrasebook: una salida para los maestros de CLIL en Tailandia
Phrasebook: una salida para los maestros de CLIL en Tailandia
View/ Open
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/31551Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2017.10.1.3
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordAuthor
Kewara, PunwalaiDate
2017Abstract
Content and Language Integrated Learning (CLIL) is an alternative approach for En- glish teaching and learning that is in focus in Thailand today. Preparing Thai content teachers to con dently use English as a means of instruction in the English integrated classroom just as they do in the Thai monolingual classroom takes time and long-term nancial investment. Creating a classroom language manual for mathematics teachers to promptly use is a way out for those professionals who struggle with language. This article aims to examine the possibility of providing prefabricated classroom language sentences to Thai content teachers who need language support in order to identify the appropriateness of the components of the manual and the language for classroom use, in order to create a motif of language support for other subjects. In addition, this paper aims to explore Thai mathematics teachers’ perception toward the CLIL classroom. The phrasebook design was based on a unit of mathematics at the primary level for 25 Thai mathematics teachers to implement in their classes. The results revealed that the designed prefabricated phrasebook could be a way out. Prefabricated phrases should respond to the speci cation of mathematics concepts for each level. Ultimately, the CLIL concept should be clearly established for Thai content teachers to make CLIL classes effective and possible. El aprendizaje integrado de contenidos y lenguas (AICLE) es un enfoque alternativo
para la enseñanza y el aprendizaje del inglés muy usado actualmente en Tailandia. Preparar a
los profesores tailandeses para hacer uso del inglés como medio de instrucción en el aula de
inglés integrado, como lo hacen de manera confiada en el aula de inglés monolingüe, requiere
tiempo e inversión financiera a largo plazo. La creación de un manual de “Lenguaje para el salón
de clase”, para que los maestros de matemáticas lo usen con rapidez, es un atajo para facilitar
las labores de aquellos que luchan con el uso apropiado de la lengua. Este artículo tiene como
objetivo examinar la posibilidad de proporcionar frases de lenguaje prefabricadas en el aula a
profesores tailandeses de AICLE que necesiten apoyo lingüístico; esto con el propósito de identificar
la conveniencia de los componentes del manual y el tipo de lenguaje para uso en el aula, para
crear un modelo de apoyo lingüístico para otras asignaturas. Además, este trabajo tiene como
objetivo explorar la percepción de los profesores tailandeses de matemáticas acerca del aula
AICLE. El diseño del manual de frases se basó en una unidad de matemáticas para nivel primario
para que 25 maestros de matemáticas lo implementaran en sus clases. Los resultados revelaron
que el libro de frases prefabricadas podría ser una herramienta para que los docentes hagan un
uso más efectivo del lenguaje. Las frases prefabricadas deben responder a la especificación de
los conceptos matemáticos para cada nivel. En última instancia, el concepto AICLE debería estar
claramente establecido para que los profesores de contenido puedan hacer que las clases AICLE
sean efectivas y posibles.
Keywords
Ubication
LACLIL Vol.10, No 1 (2017) p. 49-73