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dc.contributor.authorMartín Padilla, Mario Andrés Ernesto
dc.contributor.authorSarmiento Medina, Pedro José
dc.contributor.authorCoy Guerrero, Luz Yarime
dc.date.accessioned10/27/2016 14:25
dc.date.available2016-10-27T19:25:31Z
dc.date.issued2013-04-01
dc.identifier.issn0120-0011
dc.identifier.otherhttp://www.revistas.unal.edu.co/index.php/revfacmed/article/view/39695
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/27742
dc.description10 páginases_CO
dc.description.abstractThis essay aims to describe the basic elements required to facilitate an inclusive form of higher education for students with special educational needs, from the perspective of functional diversity. Throughout the study, the concept of disability undergoes a rigorous examination. This paper reveals a number of findings that enable the formation of practical models that address the distinct dimensions underpinning a process of social inclusion in the university environment. Of course, in order to implement such changes, a major collaborative effort would be called for. The study does not overlook the difficulties and obstacles that must first be overcome in order to achieve the successful implementation of the inclusive models outlined in the articles consulted. Having support for people with special needs would allow inclusion process which maintains the high requirement for the preparation of competent and qualified professionals.en
dc.description.abstractEste artículo tiene como fin describir los elementos básicosrequeridos para facilitar una educación inclusiva en la superiorpara las personas con necesidades educativas especiales, desdela perspectiva de la diversidad funcional. A lo largo de estarevisión se identifican los cambios que ha tenido el conceptode discapacidad. Este escrito pone de manifiesto una serie deconclusiones que permiten la formación de modelos prácticosque aborden las distintas dimensiones que sustentan un procesode inclusión social en el ámbito universitario. En tal sentido,en orden de implementar estos cambios, debe promoverseun mayor esfuerzo colaborativo entre los distintos sectoresinvolucrados. Se reconocen también las barreras y dificultadesque deben ser primero superadas para poder implementar estosmodelos inclusivos propuestos en los artículos consultados.El contar con apoyos para las personas con necesidades especialespermitiría un proceso de inclusión donde se mantenganlos niveles de exigencia para la preparación de profesionalescompetentes e idóneoses_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherRevista de la Facultad de Medicinaes_CO
dc.relation.ispartofseriesRev. Fac. Med. 2013 Vol. 61 No. 2: 195-20
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.otherPersonas con discapacidaden
dc.subject.otherEducación superioren
dc.subject.otherDiscriminación socialen
dc.subject.otherDisabled personsen
dc.subject.otherEducation higheren
dc.subject.otherSocial discriminationen
dc.titleEducación inclusiva y diversidad funcional en la Universidades_CO
dc.title.alternativeInclusive education and functional diversity at the Universityen
dc.typearticleen
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


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