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dc.contributor.authorHernández Rodríguez, Juan Camilo
dc.contributor.authorGómez Giraldo, Juan Carlos
dc.contributor.authorGutiérrez Coba, Liliana María
dc.contributor.authorArango Forero, Germán Antonio
dc.date.accessioned10/14/2016 9:30
dc.date.available10/14/2016 9:30
dc.date.created2011
dc.date.issued2011-10-11
dc.identifier.issn1794-3159
dc.identifier.otherhttps://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/138
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/27523
dc.description15 páginases_CO
dc.description.abstractThe television news bulletins that succeed in the _x000D_ voracious market of information are those that acknowledge a differential parameter of competitiveness within journalistic quality; therefore, it becomes its _x000D_ most important source of profitability. Unfortunately, _x000D_ in Colombia the news that belongs to open television _x000D_ does not give importance to own research, to diversi_x000D_ -_x000D_ fied inquiry of sources, to the search for an informative _x000D_ balance, or to the use of context elements, all of which _x000D_ are quality components. All this is evidenced in this _x000D_ article, which also shows part of the findings of a sys_x000D_ -_x000D_ tematic observation made to this news by the Media _x000D_ Observatory of the Faculty of Communication belonging _x000D_ to the Universidad de La Sabana and financed by the _x000D_ National Commission of Television.en
dc.description.abstractLos telediarios que triunfan, en el vorazmercado de la información, son aquellos que reconocen en la calidadperiodística un parámetro diferencial de competitividad y, por tanto, su másimportante fuente de rentabilidad. Desafortunadamente en Colombia losnoticieros de la televisión abierta no le otorgan importancia a lainvestigación propia, a la consulta diversificada de fuentes, a la búsqueda deun equilibrio informativo y al uso de elementos de contexto; todos, componentesde calidad; tal como se evidencia eneste artículo, que recoge una parte de los hallazgos de una observaciónsistemática a estos tele informativos que elaboró el Observatorio de Medios dela Facultad de Comunicación de la Universidad de La Sabana y financiada por laComisión Nacional de Televisión.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherRevista Polianteaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherTelevisiónes_CO
dc.subject.otherNoticieroses_CO
dc.subject.otherInformaciónes_CO
dc.subject.otherCalidades_CO
dc.subject.otherMercadoes_CO
dc.subject.otherDiferencial de competitividades_CO
dc.titleLa calidad, valor diferencial de la televisión informativa en el nuevo mercado de la comunicación: el caso de Colombiaes_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.repourlhttp://intellectum.unisabana.edu.co


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