Show simple item record

Informática educativa: naturaleza y perspectivas de una interdisciplina

dc.contributor.authorChiappe Laverde, Andrés
dc.contributor.authorSánchez, Jorge O.
dc.date.accessioned10/10/2016 13:17
dc.date.available10/10/2016 13:17
dc.date.issued2014-05-14
dc.identifier.citationChiappe, Andrés, & Sánchez, Jorge O.. (2014). Informática educativa: naturaleza y perspectivas de una interdisciplina. Revista electrónica de investigación educativa, 16(2), 135-151. Recuperado en 10 de octubre de 2016, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412014000200009&lng=es&tlng=es.es_CO
dc.identifier.issn1607-4041
dc.identifier.otherhttp://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412014000200009
dc.identifier.otherhttp://www.scielo.org.mx/pdf/redie/v16n2/v16n2a9.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/27365
dc.description17 páginases_CO
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to characterize the interdisciplinary nature of Computer Science Education as an epistemic category that emerges strongly both in academia and as a social practice in diverse educational contexts. We begin by establishing the components of the category and then present arguments supporting their interactions and their location in a theoretical space delimited by the supracategories “knowledge society” and “lifelong learning”. In addition, possible research approaches for generating and developing theory in this field are proposed.en
dc.description.abstractEl propósito de este artículo es caracterizar la naturaleza interdisciplinar de la Informática Educativa como categoría epistémica que emerge con fuerza en los ámbitos académicos y como práctica social en diversos contextos educativos. Se parte del establecimiento de los constituyentes de tal categoría para llegar a la argumentación de sus interacciones, su ubicación en el espacio teórico delimitado por las supra-categorías "sociedad del conocimiento" y "aprendizaje durante toda la vida"; asimismo, se establecen posibles abordajes investigativos para generar y desarrollar teoría en este campo.es_CO
dc.description.sponsorshipUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.formattext/plaines_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherRevista electrónica de investigación educativaes_CO
dc.relation.ispartofseriesRevista Electrónica de Investigación Educativa, 16(2), 135-151
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherTeacher trainingen
dc.subject.otherComputer-mediated communicationen
dc.subject.otherInteractive learning environmentsen
dc.subject.otherTeaching learning strategiesen
dc.subject.otherHigher educationen
dc.subject.otherInformática educativaes_CO
dc.subject.otherTeoría de la educaciónes_CO
dc.subject.otherEnfoque interdisciplinarioes_CO
dc.subject.otherTICes_CO
dc.titleComputer Education: Nature and Perspectives of an Interdisciplineen
dc.titleInformática educativa: naturaleza y perspectivas de una interdisciplinaes_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.repourlhttp://intellectum.unisabana.edu.co/


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International