Cognitive task complexity effects on L2 writing performance: An application of mixed-methods approaches
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URI: http://hdl.handle.net/10818/21846Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
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ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/laclil.2014.8.1.6
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2015Abstract
This paper provides a methodological review of previous research
on cognitive task complexity, since the term emerged in 1995, and
investigates why much research was more quantitative rather than
qualitative. Moreover, it sheds light onto the studies which used
the mixed-methods approach and determines which version of the
mixed-methods designs was frequently used. The results reveal that
many studies in the field of cognitive task-based research used
quantitative rather than qualitative experimental design to collect
and interpret their findings. These studies were more oriented to
post-positivism supported by an objectivist epistemology. However,
limited studies utilized mixed-methods approach to consider the
effects of cognitive task complexity on linguistic performance in L2
context. The theoretical perspective behind these studies was
pragmatism. The mixed-methods studies only used the explanatory
sequential design to collect data and interpret their findings while
other versions of the mixed-methods research designs were left
undefined. To conclude, the paper identifies the current gap in
methodology of the studies and offers recommendations for how to
obtain more comprehensive and generalizable findings by utilizing
other versions of the mixed-methods studies. Este artículo ofrece una revisión metodológica de investigaciones
previas sobre la complejidad de tareas cognitivas, desde que surgió
término en 1995, e investiga por qué tanta investigación era más
cuantitativa que cualitativa. Por otra parte, arroja luz sobre los
estudios que utilizaron el enfoque de métodos mixtos y determina
cuál versión de los diseños de métodos mixtos se utilizaba con
frecuencia. Los resultados revelan que muchos estudios en el
campo de la investigación basada en la tarea cognitiva usaban un
diseño experimental cuantitativo más que cualitativo para recoger
e interpretar sus resultados. Estos estudios se orientan más al postpositivismo
apoyado por una epistemología objetivista. Sin
embargo, pocos estudios utilizaron el enfoque de métodos mixtos
para considerar los efectos de la complejidad de la tarea cognitiva
en el desempeño lingüístico en contexto de L2. La perspectiva
teórica detrás de estos estudios fue el pragmatismo. Los estudios
de métodos mixtos sólo utilizan el diseño secuencial explicativo
para recoger datos e interpretar sus resultados, mientras que otras
versiones de los diseños de investigación de métodos mixtos se
quedaron sin definir. Para concluir, el documento identifica la
brecha actual en la metodología de los estudios y ofrece
recomendaciones sobre cómo obtener resultados más amplios y
generalizables mediante la utilización de otras versiones de los
estudios de métodos mixtos.
Keywords
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 8, No 1 (2015); p. 55-65