• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 15, Núm. 2 (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 15, Núm. 2 (2012)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

La sociología relacional: una propuesta de fundamentación sociológica para la institución educativa

Thumbnail
View/Open
[File]Portada Educación y ... (301.6Kb)
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/15071
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Sandoval Estupiñán, Luz Yolanda; Garro Gil, Nuria
Date
2012
Abstract
Ante o funcionalismo moderno, a proposta da sociologia relacional de Pierpaolo Donati surge como uma nova forma de intervenção social, chave para o estudo das instituições educativas. Isso exige compreender sua fundamentação e a lógica que subjaz à perspectiva relacional. Apresenta-se a necessidade da emergência de uma cidadania societária na qual tem lugar um fenômeno social que Donati denomina Privado Social, baseado no princípio de solidariedade.
 
In the face of modern functionalism, Pierpaolo Donati’s proposal on relational sociology emerges as a new form of social intervention that is crucial to the study of educational institutions. This demands an understanding of the merits and logic behind the relational perspective. The need for the emergence of a “societal” citizenship is proposed, one with room for the social phenomenon Donati calls social private, founded on the principle of solidarity.
 
Keywords
Sociología
Institución educativa
Investigación sobre la educación
Sociología de la educación
Sociology
educational institution
research on education
sociology of education
Ubication
Educación y Educadores; Vol 15, No 2 (2012) p. 247-262
Collections to which it belong
  • Educación y Educadores > Vol. 15, Núm. 2 (2012) [7]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.