• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 01 (1997)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 01 (1997)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

La escuela: del mito a la realidad

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/14674
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Ramírez Reyes, Luis Hernando
Date
1997
Abstract
The essay develops four basic ideas: The increasing relativization of fundamental values by the Colombian society which leads to a lack of commitment in our people to transform the country, and the idea of knowledge explosion are developed. Besides these, the consequences of these two realities on educational practice are analized. Finally, it is discussed the existing disparity between what is actually taught at schools and Universities and what teachers should be teaching and doing in these institutions.
 
Le rélativité croissante des valeurs fondamentales dan la société colombinne conduit à une faute de compromis de la nation pour transformer le pays. Malgré l' explosion de la connaissance, les conséquences de ces deux réalitiés de la practique d'éducation conduisent à l'incoherence que devient évidente entre ce qu'on enseigne à l'école et à l'Université et ce que les professeurs devraient enseigner dans ces intitutions
 
Ubication
Educación y Educadores Vol. 1 (1997) p. 91-98
Collections to which it belong
  • Educación y Educadores > Vol. 01 (1997) [11]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.