• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Palabra Clave
  • Palabra Clave > Vol. 14, Núm. 2 (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Palabra Clave
  • Palabra Clave > Vol. 14, Núm. 2 (2011)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

El uso de Internet en América Latina

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/14547
Visitar enlace: http://palabraclave.unisabana. ...
Visitar enlace: http://palabraclave.unisabana. ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Salzman, Ryan; Albarran, Alan B.
Date
2011
Abstract
This paper explores the development of Internet use in Latin America. The analysis explores the macro- and microsocial expectations and actualities of Internet use in Latin America. While much is assumed about Internet penetration in the region, this paper lays out actual penetration rates, and attempts to understand what has fostered Internet growth in the region. Various levels of economic, technological, and governmental development encourage the expansion of Internet penetration in the region. By looking at micro-level Internet consumption, this research employs Latin American Public Opinion Project survey data taken from multiple years and offers an initial analysis of the determinants of Internet use. Compared to other forms of news media consumption, Internet users are younger and more skeptical of domestic news media.
 
Este documento analiza el desarrollo del uso de Internet en América Latina. Los análisis exploran las expectativas y realidades macro y micro sociales del uso de Internet en la región. Mientras se conjetura tanto acerca de la penetración de Internet en América Latina, este documento establece las tasas reales de penetración, e intenta comprender qué ha fomentado su crecimiento en la región. Diferentes niveles de desarrollo económico, tecnológico y gubernamental impulsan la expansión de la penetración de Internet en la región. Al observar el consumo en un nivel micro, esta investigación emplea datos de encuestas de varios años del Proyecto de Opinión Pública de América Latina (Latin American Public Opinion Project) y ofrece un análisis inicial de los factores determinantes del uso de Internet. En comparación con otras formas de consumo de medios de comunicación, los usuarios de Internet son más jóvenes y más escépticos a los medios de prensa locales.
 
Este documento analisa o desenvolvimento do uso da internet na América Latina. As análises exploram as expectativas e realidades macro e microssociais do uso da internet na região. Enquanto se conjetura tanto sobre a inserção da internet na América Latina, este documento estabelece as taxas reais de sua inserção e tenta compreender o que tem fomentado o crescimento da internet na região. Diferentes níveis de desenvolvimento econômico, tecnológico e governamental impulsionam a expansão da inserção da internet na região. Ao observar o consumo da internet em um nível micro, esta pesquisa emprega dados de enquetes de vários anos do Projeto de Opinião Pública da América Latina (Latin American Public Opinion Project) e oferece uma análise inicial dos fatores determinantes do uso da internet. Em comparação com outras formas de consumo de meios de comunicação, os usuários de internet são mais jovens e mais cépticos aos meios de imprensa locais.  
 
Keywords
Internet
Penetración de Internet
Nuevos medios de comunicación
Consumo de medios
Economía política de la información
Ubication
Palabra Clave; Vol 14, No 2 (2011): Narrativas y representaciones
Collections to which it belong
  • Palabra Clave > Vol. 14, Núm. 2 (2011) [7]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.