• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Palabra Clave
  • Palabra Clave > Vol. 13, Núm. 2 (2010)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Palabra Clave
  • Palabra Clave > Vol. 13, Núm. 2 (2010)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

Desarrollo de series online producidas por el usuario final: el caso del videoblog de ficción

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/14518
Visitar enlace: http://palabraclave.unisabana. ...
Visitar enlace: http://palabraclave.unisabana. ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Diego González, Patricia; Herrero Subías, Mónica
Date
2010
Abstract
The objective of this article is to analyze the process whereby user-generated content is produced and subsequently shown on television. The commercial possibilities for these products are examined, based on the economics of user-generated content, and their process of creation and development is examined. A brief overview of the origin, production and distribution of online series in Spain is provided by the authors, prior to focusing on the Spanish series Que Vida Màs Triste (What a Sad Life), which originated on the Internet, where the first three seasons were shown. From 2008 to 2010, the commercial network La Sexta carried the series as part of its conventional programming and collected four more seasons.
 
Este artículo tiene como objetivo analizar el proceso de creación de contenidos por parte del usuario y su posterior explotación en televisión. Desde la economía de los user generated content se analizarán las posibilidades comerciales de estos productos, y se estudiará su proceso de creación y desarrollo. Para ello se realizará un breve recorrido por el origen, la producción y distribución de las series online en España. Acabaremos centrándonos en el caso de la serie española Qué vida más triste, cuyo origen es Internet, donde se emitieron las tres primeras temporadas. Desde el 2008 hasta el 2010 la cadena comercial La Sexta la emite en su parrilla convencional y acumula cuatro temporadas más.
 
Keywords
Series de televisión
Internet
Webserie
Videoblog
User generated content
Ubication
Palabra Clave; Vol 13, No 2 (2010): Metodologías de análisis en comunicación
Collections to which it belong
  • Palabra Clave > Vol. 13, Núm. 2 (2010) [9]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.