The development of a vocabulary instruction model for content and language integrated learning for English language learners in Bangkok
El desarrollo de un modelo de enseñanza de vocabulario de aprendizaje integrado de contenido y lengua para los estudiantes del idioma inglés en Bangkok
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/13733Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/3695
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2014-04-30Abstract
This paper presents a research project on content vocabulary instruction with a focus on the development of a model to improve vocabulary learning in a content language integrated learning (CLIL) environment. The model was based on Cronbachs 1942 and Stahl and Fairbanks 1986 theories of vocabulary learning which emphasise a progressive approach starting at a basic level and then an intermediate level and which culminates to a productive stage of specific vocabulary. The model also relates to the analysis of classroom discourse which highlights the importance of a student centered learning approach where emphasis is placed on encouraging students to progress more at their own pace and in their own time rather than the circumstances set by the teacher, in light of concerns over the amount of and frequent use of content vocabulary; while studying major theories in content area studies. Este artículo presenta un proyecto de investigación sobre la enseñanza del vocabulario de contenido con un enfoque
en el desarrollo de un modelo para mejorar el aprendizaje de vocabulario en un entorno del aprendizaje integrado de
contenido y lengua (AICLE). El modelo se basa en las teorías de aprendizaje de vocabulario de Cronbach (1942) y
Stahl y Fairbanks (1986), que hacen hincapié en un enfoque progresivo a partir de un nivel básico, que a continuación
pasa a un nivel intermedio, y que culminó en una etapa productiva de vocabulario específico. El modelo también se
refiere al análisis de discurso en el aula que pone de relieve la importancia de un enfoque de aprendizaje centrado en
el estudiante, donde se hace hincapié en animar a los estudiantes a progresar más a su propio ritmo y en su propio
tiempo en lugar de las circunstancias establecidas por el profesor (a la luz de las preocupaciones sobre la cantidad y el
uso frecuente de vocabulario de contenido), mientras que se estudian las teorías más importantes en los estudios de las
áreas de contenido.
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 7, No 1 (2014); 82-97