• English
    • español
    • português (Brasil)
  • português (Brasil) 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido
  • Ver item
  •   Página inicial
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido
  • Ver item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

O que necessitamos saber

O que é IntellectumPerfil de investigadorPolítcas

Autoarquivo de trabalhos

Quem pode publicar?Publique seus documentosEnvie seu trabalho de graduaçãoTermos e Condições de uso

Minha conta

EntrarCadastro

Contexto

Editar este item

Estatística

Ver as estatísticas de uso

Sitios de Interés

Fostering self-efficacy for descriptive writing in a group of participants from the sixth grade in a1 level through scaffolding strategies

Thumbnail
Visualizar/Abrir
[PDF]Ver documento en PDF (3.543Mb)Visualizar
[PDF]Ver Resumen (170.0Kb)Visualizar
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/10825
Exportar compromissos
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver as estatísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Apresentar o registro completo
Autor
Perez Galvis, Luis Alberto
Asesor/es
Cuesta Medina, Liliana Marcela
Data
2014-06-04
Resumo
This qualitative study was conducted with students from Institución Educativa Simón Araujo, a public school in Sincelejo-Sucre, Colombia. The population for this study includes 16 students from the sixth grade between 10-12 years old, placed in A1 level (CEFR) of English language proficiency. The aim of this paper is to report the findings after implementing scaffolding strategies (learning logs and visual aids) to foster selfefficacy in English descriptive writing. The researcher used the principles of Grounded Theory to examine the different data gathered from several instruments such as students’ learning logs, a researcher journal, checklists, a pre-test and a post-test, as well as descriptive texts produced by participants. Results revealed a positive and significant impact of the strategy in the development of self-efficacy in the writing skill. Participants developed awareness of the language learning process by identifying particular areas of improvement, monitoring their learning and progress, and setting learning goals. This project also suggests novel ways to implement scaffolding strategies (learning logs and visual aids) in regional and national contexts.
Palabras clave
Inglés -- (Sincelejo) Colombia
Inglés básico -- (Sincelejo) Colombia
Inglés comercial -- Enseñanza
Colecciones a las que pertenece
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido [116]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.