• English
    • español
    • português (Brasil)
  • português (Brasil) 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

O que necessitamos saber

O que é IntellectumPerfil de investigadorPolítcas

Autoarquivo de trabalhos

Quem pode publicar?Publique seus documentosEnvie seu trabalho de graduaçãoTermos e Condições de uso

Minha conta

EntrarCadastro

Contexto

Editar este item

Estatística

Ver as estatísticas de uso

Sitios de Interés

Young adult learners’ self-assessment of their own vocabulary: How does it influence their oral fluency?

Thumbnail
Visualizar/Abrir
[PDF]Ver documento en PDF (1.282Mb)Visualizar
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/10774
Exportar compromissos
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver as estatísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Apresentar o registro completo
Autor
Duque Micán, Adriana
Asesor/es
Cuesta Medina, Liliana Marcela
Data
2014-05-30
Resumo
This mixed-method study explores the influence of self-assessment of vocabulary on a group of students’ oral fluency. Students’ disposition to share their insights suggested that the use of self-assessment as a strategy could foster fluency development. Twenty-four A2 young adult learners agreed to participate in this process and engaged in activities that promoted their oral skills and vocabulary development. Self-assessment was mainly examined through the analysis of students’ learning logs in which participants displayed their insights regarding their learning processes. By contrasting and analyzing data sources and the results obtained from pre and post-speaking tasks, it was found that when students self-assess their processes, they are able to acknowledge their learning drawbacks and strengths. This tack enabled students to set learning commitments, and use learning strategies that also allow them to raise awareness about their learning processes by self-monitoring them. Consequently, initial improvements in students’ oral fluency development were evinced; moreover, further longitudinal studies may well support the long lasting effects of this strategy in similar educational contexts.
Palabras clave
Inglés básico -- Enseñanza
Inglés comercial -- Enseñanza
Vocabulario -- Ingles -- Colombia
Colecciones a las que pertenece
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo [157]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.