%0 Generic %A Duran, Diana Carolina %A Huertas-Malagón, Sandra Patricia %8 2021 %@ 1941-8647 %U http://hdl.handle.net/10818/48511 %X In foreign language instruction, students are often exposed to computer-mediated testing in international exams and language courses; however, regular classrooms are not equipped with computer labs to offer a lesson coherent with that testing procedure. To fill this gap, mobile-assisted language learning emerges as a portable option for computer-mediated learning and testing. Hence, this action research aims to study the implementation of mobile phones-assisted practice, combined with note-taking, as test-wise and test-management strategies, to tackle the needs of 218 participants who were taking an English as a foreign language program at a Colombian university. In the diagnostic stage, learners expressed that the most difficult computer-assessed skill was speaking, due to lack of confidence and suitable strategies. Findings revealed an improvement in students' oral performance, collaboration levels, and high acceptance of mobile phones-assisted practice as a test preparation tool that facilitates autonomy, metacognition, and peer-feedback. %X En la instrucción de idiomas extranjeros, los estudiantes a menudo están expuestos a pruebas mediadas por computadora en exámenes internacionales y cursos de idiomas; sin embargo, las aulas regulares no están equipadas con laboratorios de computación para ofrecer una lección coherente con ese procedimiento de prueba. Para llenar este vacío, el aprendizaje de idiomas asistido por dispositivos móviles surge como una opción portátil para el aprendizaje y las pruebas mediadas por computadora. Por lo tanto, esta investigación-acción tiene como objetivo estudiar la implementación de la práctica asistida por teléfonos móviles, combinada con la toma de notas, como estrategias de evaluación y gestión de pruebas, para abordar las necesidades de 218 participantes que estaban tomando un programa de inglés como lengua extranjera. en una universidad colombiana. En la etapa de diagnóstico, los alumnos expresaron que la habilidad más difícil evaluada por computadora fue hablar, debido a la falta de confianza y estrategias adecuadas. %I International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL) %T Mobile Phones-Assisted Practice and Note-Taking in Foreign Language Oral Production %T Práctica asistida por teléfonos móviles y toma de notas en la producción oral de lenguas extranjeras %R 10.4018/IJMBL.2021040104 %~ Intellectum