%0 Thesis %A Rubio Loaiza, Zulma Gyzeth %8 2020-08-14 %U http://hdl.handle.net/10818/46098 %X The main purpose of this qualitative research is focused on enhancing and improving students’ English skills using interactive tasks. To achieve this goal, a series of interactive tasks were implemented through the design of virtual posters using the educational web tool Glogster EDU. During the implementation stage, a group of twenty nine seventh graders from a public school in Colombia were chosen. These students designed three virtual posters where they evidenced their motivation and engagement with the target language. The data collection instruments used in this research study were: questionnaires, artifacts, and students’ journals; additionally, the method chosen to analyze the data was based on the grounded theory. The results of this study revealed that interactive tasks work as a mechanism to engage and motivate learners; thus, this tool fosters their cognitive and creative skills and drives students into successful language learning. What is more, the use of interactive tasks enhances students’ participation in class since they are meaningfully engaged in discovering new academic elements through an innovative strategy. This allows the creation of virtual posters in which the students are the co-producers of their learning process. %X El principal propósito de esta investigación cualitativa está enfocado en incrementar y mejorar las habilidades de los estudiantes para el aprendizaje del inglés a través del uso de trabajos interactivos. Para llevar a cabo este propósito, se implementó una serie de tareas interactivas en las que se utilizó la herramienta educativa web Glogster EDU para la creación de afiches virtuales. Durante el proceso de implementación se seleccionó un grupo de 29 estudiantes de grado séptimo de un colegio público en Colombia. Estos estudiantes crearon tres afiches virtuales con los que evidenciaron su motivación y compromiso con el aprendizaje del inglés. Los instrumentos utilizados para la recolección de los datos en este proyecto fueron: cuestionarios, trabajos hechos por los estudiantes y diarios de campo. Además, el método a seguir para analizar los datos se basó en el muestreo teórico. Los resultados de la investigación revelaron que los trabajos interactivos funcionan como mecanismo para involucrar y motivar al estudiante puesto que esta herramienta fortalece sus habilidades cognitivas y creativas y lo guía hacia un exitoso aprendizaje del idioma. Además, los trabajos interactivos incrementan la participación de los estudiantes puesto que ellos se sienten significativamente comprometidos con el descubrimiento de cosas nuevas a través de la implementación de una estrategia innovadora que permite la creación de afiches virtuales en los cuales los estudiantes son co-productores de su proceso de aprendizaje. %I Universidad de La Sabana %T Enhancing english learning in the efl population by the use of interactive tasks %~ Intellectum