%0 Generic %A Hughes, Neil %8 2013-10-31 %@ 2322-9721 %U http://hdl.handle.net/10818/13729 %X This paper analyses student academic writing on a CLIL-module in Contemporary Latin American Political Economy delivered in Spanish on the Modern Languages degree at Nottingham Trent University in the UK.  The analysis draws on student posts to a module discussion board used to debate, in Spanish, ideas, texts, issues and themes from the module syllabus.It refutes the claim that for learners to make the transition to more formal registers requires CLIL teachers to incorporate an explicit focus on the words and structures that produce it. Instead it emphasises the importance of regular reading, writing and social interaction in the development of students’ academic writing proficiency.  The incorporation of these elements into the module’s pedagogical framework ensures that students enjoy extended exposure to academic language and opportunities to use academic discourse for their own communicative ends.The article adds to the developing body of CLIL research in a number of ways: it assesses a wider range of lexico-grammatical variables than most other studies in the field; it looks at a subject discipline, Latin American Political Economy, not yet addressed in CLIL research; it contributes to the diversification of CLIL research away from its almost exclusive focus on English towards other important world languages; it adds to the, at present, limited body of UK-based empirical research into this important approach to language and content teaching. %X En este artículo se analiza la escritura académica de estudiantes de un módulo de AICLE sobre la Economía Política Latinoamericana Contemporánea, el cual se realiza en español dentro del programa de Lenguas Modernas en Nottingham Trent University en el Reino Unido. En este contexto, se contribuye a la diversificación de la investigación del AICLE, lejos de su enfoque casi exclusivo en el inglés a otros idiomas importantes del mundo. El análisis se basa en las intervenciones de estudiantes en un foro utilizado para generar debates, compartir ideas, textos, preguntas, y los temas del programa del módulo en español. Los resultados desafían la idea de que para hacer la transición a registros más formales se requiere que los profesores de AICLE incorporen un enfoque explícito sobre las palabras y estructuras que allí se producen. En cambio, se enfatiza en la importancia de la lectura y la escritura regular y la interacción social en el desarrollo de la habilidad de escritura académica de los estudiantes. La incorporación de estos elementos en el marco pedagógico del módulo asegura que los estudiantes se beneficien de una exposición prolongada al lenguaje académico y genera oportunidades de utilizar el discurso académico para sus propios fines comunicativos. %T Developing academic register in CLIL: UK-based Spanish L2 students’ Latin America Political Economy writing in the UK %T Desarrollar el registro académico en el AICLE: Un estudio exploratorio de la escritura de estudiantes de Economía Política Latinoamericana en el Reino Unido %R 10.5294/3149 %~ Intellectum