@misc{10818/55872, year = {2023}, url = {http://hdl.handle.net/10818/55872}, abstract = {In this article, we consider the importance of learner well-being for a better performance during the learning process, taking into account their emotions and how they affect them. The CLIL approach is used to integrate learners’ language knowledge and provides strategies about how to manage their emotions and develop a positive mindset. In this context, we suggest three meaningful activities for teenage learners to identify and analyze their emotions while learning and encourage their critical thinking, creativity, and collaborative work. Furthermore, learners can learn about how emotions affect not only their school, but also their personal lives. Through these proposed activities, students may develop some tools and pieces of advice to take care of their emotional health.}, abstract = {En este artículo consideramos la importancia del bienestar de los alumnos para un mejor desempeño durante el proceso de aprendizaje, teniendo en cuenta sus emociones y cómo les afectan. El enfoque AICLE es utilizado para integrar el conocimiento lingüístico de los alumnos y proporciona estrategias sobre cómo gestionar sus emociones y desarrollar una mentalidad posi tiva. En este contexto, sugerimos tres actividades significativas para que los estudiantes adoles centes identifiquen y analicen sus emociones mientras aprenden y fomenten su pensamiento crítico, crea-tividad y trabajo colaborativo. Además, los alumnos pueden aprender cómo las emociones afectan no solo a su vida escolar, sino también a su vida personal. A través de estas actividades propuestas, los alumnos podrán desarrollar algunas herramientas y consejos para cuidar su salud emocional.}, publisher = {Universidad de La Sabana}, title = {Making emotions count through CLIL}, title = {La importancia de las emociones con AICLE}, doi = {10.5294/laclil.2022.15.2.1}, author = {Puente, Adriana Marina and Rojas, Milena and Chavelí Corral, Johana}, }