@misc{10818/43143, year = {2011}, month = {8}, url = {http://hdl.handle.net/10818/43143}, abstract = {In this article the results of the research on the measurement in communication_x000D_ management in a group of Colombian companies are presented. The article begins with a_x000D_ theoretical presentation of the subject and a state-of-the-art of the topics and the_x000D_ methodology adopted in the research. After this, the results are presented and some_x000D_ conclusions derived from these are given._x000D_ The main objective is to give to the professional and academic community involved with_x000D_ company communications, a view of the current condition of the application of these_x000D_ management tools, additionally to show the weaknesses and to provide solution_x000D_ alternatives. In the same way, to remark the development of the company’s evaluation_x000D_ system and comment on the importance and the effect of this issues financially, in terms of_x000D_ human development and company themes, in general.}, abstract = {En este artículo se presentan los resultados de la investigación sobre la medición en la_x000D_ gestión de la comunicación de un grupo de empresas colombianas. El artículo empieza con_x000D_ una presentación teórica del tema y un estado del arte de los tópicos y la metodología_x000D_ seguida en la investigación. Posteriormente se presentan los resultados y se aportan_x000D_ algunas conclusiones derivadas de éstos._x000D_ El objetivo principal del artículo es ofrecer a la comunidad académica y profesional que_x000D_ trabaja la comunicación en las organizaciones, una visión del estado actual de la aplicación_x000D_ de estas herramientas de gestión, así como mostrar las falencias y aportar alternativas de_x000D_ solución. De igual modo, destacar el desarrollo del sistema de evaluación en las_x000D_ organizaciones y dar cuenta de la importancia y el impacto de estas cuestiones en términos_x000D_ financieros, de desarrollo humano y de la organización, en general.}, publisher = {Revista Virtual Universidad Católica del Norte}, title = {Evaluación y medición de la gestión de la comunicación en las organizaciones empresariales colombianas}, author = {Garnica Gómez, Lina Marcela}, }