TY - JOUR AU - Tornero, Bernardita AU - Ramaciotti, Antonietta AU - Truffello, Alicia AU - Valenzuela, Francisca PY - 2015 SN - 0123-1294 UR - http://hdl.handle.net/10818/29277 AB - El objetivo principal de este estudio es identificar y clasificar en categorias y subcategorias el nivel cognitivo de las preguntas formuladas por las educadoras de parvulos durante la "hora del cuento". Para ello se confecciono una pauta basandose en... AB - The primary objective of this study was to identify and classify into categories and subcategories the cognitive level of the questions asked by preschool teachers during "story time". A model based on Bloom's taxonomy, as adapted by Anderson, was... LA - spa PB - Universidad de La Sabana KW - Educacion inicial KW - Desarrollo cognitivo KW - Pregunta pedagogica KW - Desarrollo del pensamiento KW - Santiago de Chile KW - Early childhood education KW - cognitive development KW - pedagogical question KW - development of thinking TI - Nivel cognitivo de las preguntas que formulan las educadoras de parvulos T2 - The Cognitive Level of Questions Asked by Preschool Teachers ER -