TY - GEN AU - Jiménez Becerra, Isabel AU - Fernández Palma, Orlando Elias AU - Almenárez Moreno, Fanny Teresa PY - 12 SN - 1607-4041 UR - http://hdl.handle.net/10818/48372 AB - This article intends to present the contributions of online open mass courses (MOOC) to corporate learning processes, based on an adaptive pedagogical model. To this end, the research was developed under a mixed, within the framework of an exploratory... AB - El articulo plantea los aportes de los cursos abiertos masivos en linea (MOOC, por sus siglas en ingles) a los procesos de aprendizaje corporativo, con base en un modelo pedagogico adaptativo. La investigacion se desarrollo bajo un enfoque mixto en el... LA - spa PB - Revista electronica de investigacion educativa KW - Adaptive learning KW - Problem Based Learning (PBL) KW - MOOC KW - Learning methodologies KW - Aprendizaje adaptativo KW - Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) KW - MOOC KW - Metodologias de aprendizaje TI - Adaptative Pedagogical Design for MOOC Development: A Strategy for Developing Competences in Corporate Contexts DO - 10.24320/redie.2020.22.e16.2192  ER -