Publicación: Communication tools and content presentation in Colombian online undergraduate courses
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Datos de Publicación
Tipo de Material
Fecha
Título de serie/ reporte/ volumen/ colección
Es Parte de
Resumen
This paper presents the results of a mixed_x000D_ study that examined the experiences and_x000D_ perceptions of a group of professors, coordinators and students from online undergraduate programs in Colombia regarding_x000D_ the use of communication tools, presentation and appropriation of contents. Despite some achievements, these findings_x000D_ highlight the need to emphasize a dialogic character interaction and collaboration_x000D_ within the spaces designed for this kind_x000D_ of communication. In addition, this paper_x000D_ highlights that information needs to be_x000D_ presented in different ways to motivate students to interact with the materials and to_x000D_ stimulate their understanding of contents.
Resumen
Este art¿culo de investigaci¿n expone los resultados de un_x000D_ estudio mixto que examin¿ las experiencias y percepciones_x000D_ de un grupo de profesores, coordinadores y estudiantes de_x000D_ programas de pregrado en modalidad virtual en Colombia_x000D_ acerca del empleo de herramientas para la comunicaci¿n, la_x000D_ presentaci¿n y la apropiaci¿n de contenidos. A pesar de algunos_x000D_ logros, los hallazgos evidencian la necesidad de enfatizar_x000D_ la interacci¿n con car¿cter dial¿gico y la colaboraci¿n en los_x000D_ espacios dise¿ados para la comunicaci¿n. As¿ mismo, la representaci¿n_x000D_ de informaci¿n requiere apelar a formas distintas_x000D_ al texto escrito que motiven a los estudiantes a interactuar_x000D_ con los materiales y estimulen su comprensi¿n de contenidos