%0 Generic %A Forero Álvarez, Ronald %A Triana Perdomo, Liliana Andrea %A Jiménez Cuadros Laura Katherin %8 2025-01-01 %U http://hdl.handle.net/10818/64111 %X In this study, we explore the integration of learning and knowledge technologies in hybrid Ancient Greek and Latin courses at the University of La Sabana during the COVID-19 pandemic. Using an action research methodology, 12 interactive activities were designed and categorized into dynamic class segments of 20- and 10-minute blocks to enhance student engagement and motivation. Data collection methods included classroom observations, surveys, and performance analysis. The results indicate enhanced student interaction and learning outcomes, demonstrating the effectiveness of learning and knowledge technologies in revitalizing classical language education in a hybrid learning environment. This study provides valuable insights into the implementation of innovative pedagogical strategies and the continuous refinement of teaching methodologies through iterative cycles of action and reflection. %X En este estudio, exploramos la integración de las tecnologías de aprendizaje y conocimiento en cursos híbridos de griego antiguo y latín en la Universidad de La Sabana durante la pandemia de COVID-19. Mediante una metodología de investigación-acción, se diseñaron 12 actividades interactivas, categorizadas en segmentos de clase dinámicos de 20 y 10 minutos para mejorar la participación y la motivación del alumnado. Los métodos de recolección de datos incluyeron observaciones en el aula, encuestas y análisis de rendimiento. Los resultados indican una mejora en la interacción y los resultados de aprendizaje del alumnado, lo que demuestra la eficacia de las tecnologías de aprendizaje y conocimiento para revitalizar la enseñanza de lenguas clásicas en un entorno de aprendizaje híbrido. %I Foro de Estudios Lingüísticos %T Integrating Learning and Knowledge Technologies in Hybrid Classical Language Education: A Case Study from the University of La Sabana %T Integración de tecnologías de aprendizaje y conocimiento en la enseñanza híbrida de lenguas clásicas: un estudio de caso de la Universidad de La Sabana %R 10.30564/fls.v7i1.7000 %~ Intellectum