%0 Generic %A Díaz, Ingrit Juliana %A Salinas, Catalina Ipia %A Medina, Liliana Cuesta %8 2023 %@ 16570790 %U http://hdl.handle.net/10818/62364 %X This exploratory qualitative study reports gaps in the preservice teacher education and professional development of 15 English language teachers in a Colombian public university regarding their teaching knowledge and practice. Grounded theory was used to examine the data collected via focus groups and questionnaires, which were validated and triangulated. Findings reveal several teacher deficiencies, classified into three axes: language proficiency, teaching awareness, and teacher challenges. These tensions unveil imbalances between theory and practice, inefficient mentoring during the practicum stage, lack of classroom management skills for efficient teaching, and the need to revitalize and endorse information and communications technology education and use in the new classroom era. The article also offers a discussion on reconceptualizing teacher education. © 2023, Universidad Nacional de Colombia. All rights reserved. %X Este estudio cualitativo exploratorio informa brechas en la formación docente inicial y el desarrollo profesional de 15 profesores de inglés en una universidad pública colombiana con respecto a su conocimiento y práctica docente. Se utilizó la teoría fundamentada para examinar los datos recopilados a través de grupos focales y cuestionarios, que fueron validados y triangulados. Los hallazgos revelan varias deficiencias docentes, clasificadas en tres ejes: dominio del idioma, conciencia docente y desafíos docentes. Estas tensiones revelan desequilibrios entre teoría y práctica, tutorías ineficientes durante la etapa de práctica, falta de habilidades de gestión del aula para una enseñanza eficiente y la necesidad de revitalizar y respaldar la educación y el uso de tecnologías de la información y las comunicaciones en la nueva era del aula. El artículo también ofrece una discusión sobre la reconceptualización de la formación docente. © 2023, Universidad Nacional de Colombia. Reservados todos los derechos. %I Profile: Issues in Teachers' Professional Development %T Shaping Better Futures: Inside-Out Colombian English Language Teachers’ Gaps and Practices %T Trazando mejores futuros: una mirada de adentro hacia afuera de las necesidades y prácticas de los docentes de inglés en Colombia %R 10.15446/profile.v25n2.95969 %~ Intellectum