%0 Thesis %A Porras Caballero, Marisol %8 07/10/2024 %U http://hdl.handle.net/10818/62040 %X The present study focuses on the integration of educational innovation and Technologies Information and Communication (TIC) within a project funded by the University of La Sabana under the internal call campus biomédico® for the co-financing of research, creation, or technological development projects-2021 (MED-305-2022). The interdisciplinary groups participating in this the Faculty of Medicine, The Therapeutic Evidence Group and the Pain and Palliative Care Research Group, the Technologies for the Academy research group - Proventus – Unisabana and the Faculty of Education. The aim of this research is to develop XXI-century skills necessary for innovation and collaboration in building TIC tools, through a pedagogical component that strengthens the required skills. This approach aims to enhance competencies during the process of developing the mobile application, promoting new research strategies such as 'Design Thinking' to improve clinical practice and patient care in critical areas through collaborative innovation and the efficient use of resources and specialized skills. %X El presente estudio aborda la integración de la innovación educativa y las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) enmarcado en un proyecto financiado por la Universidad de La Sabana dentro de la convocatoria interna campus biomédico® para la cofinanciación de proyectos de investigación, creación o desarrollo tecnológico-2021 (MED305-2022). Los grupos participantes en esta propuesta interdisciplinaria son por parte de la facultad de medicina, el Grupo Evidencia Terapéutica y el grupo de investigación Dolor y Cuidados Paliativos y por parte de la facultad de educación, el grupo de investigación Tecnologías para la Academia - Proventus – Unisabana. El objetivo de esta investigación se centra en el desarrollo de competencias en el siglo XXI necesarias para innovar y colaborar en la construcción de herramientas TIC, a través de un componente pedagógico que fortalece las habilidades requeridas. Este enfoque busca potenciar competencias durante el proceso de construcción de la aplicación móvil, fomentando nuevas estrategias de investigación como el "Design Thinking" para mejorar la práctica clínica y el cuidado de los pacientes en áreas críticas mediante el desarrollo colaborativo de la innovación y la utilización eficiente de recursos y habilidades especializadas. %I Universidad de La Sabana %T Desarrollo de Competencias del siglo XXI en un equipo innovador de la salud %~ Intellectum