%0 Thesis %A Africano Torres, Yuly Andrea %8 2022-10-28 %U http://hdl.handle.net/10818/50361 %X Este estudio de caso cualitativo identificó, analizó y categorizó las estrategias utilizadas por un grupo de veintidós estudiantes para aprender inglés en un entorno de e-learning. Además, encontró la correlación entre el uso de estrategias de los estudiantes y su desempeño oral en inglés, y exploró las percepciones de los estudiantes sobre su aprendizaje de idiomas en un entorno virtual. El estudio se realizó con estudiantes de grado sexto del nivel básico de inglés según el Marco Común Europeo para las lenguas, en un colegio virtual del sector privado en Sogamoso, Colombia. Los participantes reportaron dificultades relacionadas con su comunicación oral en inglés, así como la capacidad de autorregular su aprendizaje. Cuando los alumnos no gestionan su aprendizaje en un entorno virtual, se enfrentan a la procrastinación, la falta de interés, la pérdida del año escolar, la frustración, el estrés, la presión y la prisa, lo que provoca la deserción escolar. Los datos se recolectaron a través del Cuestionario de Aprendizaje Autorregulado en Línea (OLSQ), entrevistas semiestructuradas y el diario del tutor, los cuáles se analizaron a través de los métodos de teoría fundamentada y mixta. %X This qualitative case study identified, analyzed, and categorized the strategies used by a group of 22 students to learn English in an e-learning environment. The study was conducted with Basic English level sixth graders at the ‘basic English’ level as per the CEFR at a private virtual school in Sogamoso, Colombia. Data were collected from the online self-regulated learning questionnaire, semi-structured interviews, and teacher’s journals. Data analysis included a mixed methods approach and grounded theory. Results identified a correlation between learners’ strategies use and their English-speaking performance and explored learners’ perceptions of their language learning in an online environment. Participants revealed difficulties related to their English oral communication as well as the ability to self-regulate their learning. When learners do not manage their learning in an e-learning environment, they face procrastination, lack of interest, school year failure, frustration, stress, pressure, and hurry, which cause school dropouts. Results revealed participants’ use self-regulatory strategies at a medium level. Additionally, semi-structured interviews provided further insight into the results from the questionnaire. The following categories emerged from the interviews data: cognitive, metacognitive, socio-affective, and motivational strategies employed by the e-learners. The study provides insight into the online learning field and the importance of training pupils in learning strategies, promoting collaborative learning, creating opportunities for interacting, and designing a cross-curricular instrument to invite online learners to continuously self-evaluate their learning process. %I Universidad de La Sabana %T Self-regulatory strategies used by sixth graders to learn english in an E-learning environment %~ Intellectum