%0 Generic %A Selene Szlyk, Hannah %A kimberly beth roth %A Perdomo, Víctor García %8 2019-12-04 %@ 1075-2730 %U http://hdl.handle.net/10818/48433 %X Objective: Despite the interest in technology-enhanced preventive interventions for suicidality, there is minimal peer-reviewed research on conversations of text message hotlines. In this large-scale study, the authors explored distinct classes of users of the Crisis Text Line who reported suicidality. Classes were based on texters’ presenting psychosocial issues and were explored across frequency of hotline use and conversation number. Methods: Data included 153,514 conversations from 122,909 individuals collected by the Crisis Text Line (2013–2017). Analyses were restricted to conversations from users who mentioned current or previous suicidality and excluded texters who discussed a third party. The authors used latent class analysis to identify distinct classes of texters on the basis of crisis counselor–assigned issue tags and across subgroups reflecting whether the conversation was the first or last contact with the hotline and frequency of use (one-time, two-time, or ≥3-time texters). Results: Three classes emerged in all subsamples. The largest class, “lower distress,” had the lowest prevalence of all issues. The second largest class, “anxious distress,” had the highest prevalence of anxiety or stress and elevated depression. The smallest class, “relational distress,” had the highest prevalence of depression and self-harm and higher probability of endorsing relational indicators. Conclusions: Psychological and relational issues mostly distinguished the three classes. Despite differing frequency of hotline usage, most texters who reported suicidal ideation and behaviors endorsed similar issues, and these issues did not seem to vary across conversations. Yet there appeared to be distinct subgroups of texters with different presenting issues, which may inform how crisis counselors tailor strategies for both low- and high-volume texters. %X Objetivo: A pesar del interés en las intervenciones preventivas mejoradas por la tecnología para el suicidio, existe una investigación mínima revisada por pares sobre las conversaciones de las líneas directas de mensajes de texto. En este estudio a gran escala, los autores exploraron distintas clases de usuarios de Crisis Text Line que informaron tendencias suicidas. Las clases se basaron en los problemas psicosociales que presentaban los usuarios de mensajes de texto y se exploraron según la frecuencia de uso de la línea directa y el número de conversación. Métodos: Los datos incluyeron 153 514 conversaciones de 122 909 personas recopiladas por Crisis Text Line (2013–2017). Los análisis se limitaron a las conversaciones de los usuarios que mencionaron tendencias suicidas actuales o anteriores y excluyeron a los mensajes de texto que hablaban de un tercero. Los autores utilizaron el análisis de clases latentes para identificar distintas clases de usuarios de mensajes de texto sobre la base de etiquetas de problemas asignadas por consejeros de crisis y entre subgrupos que reflejan si la conversación fue el primer o último contacto con la línea directa y la frecuencia de uso (una vez, dos veces). , o ≥3 veces que enviaron mensajes de texto). Resultados: Surgieron tres clases en todas las submuestras. La clase más grande, "menor angustia", tuvo la prevalencia más baja de todos los problemas. La segunda clase más grande, "angustia ansiosa", tuvo la mayor prevalencia de ansiedad o estrés y depresión elevada. La clase más pequeña, "angustia relacional", tuvo la mayor prevalencia de depresión y autolesiones y una mayor probabilidad de aprobar indicadores relacionales. Conclusiones: Las cuestiones psicológicas y relacionales distinguieron principalmente a las tres clases. A pesar de la diferente frecuencia de uso de la línea directa, la mayoría de los usuarios de mensajes de texto que informaron sobre ideas y comportamientos suicidas respaldaron problemas similares, y estos problemas no parecieron variar entre las conversaciones. Sin embargo, parecía haber distintos subgrupos de usuarios de mensajes de texto con diferentes problemas de presentación, lo que puede informar cómo los consejeros de crisis adaptan las estrategias para los usuarios de mensajes de texto de bajo y alto volumen. %I Psychiatric Services %T Engagement With Crisis Text Line Among Subgroups of Users Who Reported Suicidality %T Compromiso con la línea de texto de crisis entre subgrupos de usuarios que informaron tendencias suicidas %R 10.1176/appi.ps.201900149 %~ Intellectum