%0 Generic %A López Jiménez, Daniel Fernando %8 2005 %@ 2248-4086 en línea %U http://hdl.handle.net/10818/32015 %X In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media consumptions such as: television, radio, press, and Internet. In this analysis, we call the attention about the need for educating audiences as a reply to the needs of juvenile population’s criterion formation, where despite the evidenced critical sense there has been established factors which participate in the full execution of freedom. %X En el presente artículo se realiza un análisis fenomenológico del consumo de_x000D_ medios de comunicación social a saber, televisión, radio, prensa e Internet. En_x000D_ el análisis se advierte la necesidad de educar las audiencias como respuesta_x000D_ a las necesidades de formación del criterio en la población juvenil, donde a_x000D_ pesar del sentido crítico evidenciado se establecen factores que intervienen en_x000D_ la ejecución plena de la libertad. %I ANAGRAMAS %T Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias %~ Intellectum