%0 Journal Article %A Mazzanti di Ruggiero, María de los Ángeles Italia %8 2006 %U http://hdl.handle.net/10818/13963 %X A methodological alternative is introduced for the training of teachers of Natural Sciences in schools and educative institutions, whereby knowledge in this area and knowledge of bioethics are combined while confronting the moral evolvement of students in the preparation and development of their classes, from an interdisciplinary point of view. The “bioethical mind” concept, as a proposition leading to think and act from Bioethics, invites the readers to gain a new vision of human beings, of their obligations to their human neighbors, to the animals, an to the environment. The interdisciplinary dialogue is shown as a strategy for each teacher to acquire the theoretical foundation required to implement this methodology. The process is detailed in such a way that it enables its application by natural sciences teacher at any school degree. %X Alternativa metodológica para la formación bioética de docentes del área de Ciencias Naturales de instituciones educativas escolares. Combina conocimientos del área con los de Bioética y afronta el desarrollo moral de los estudiantes en la preparación y desarrollo de clases desde una visión interdisciplinaria. El sintagma “mente bioética” como propuesta para pensar y actuar desde la Bioética, invita a adquirir una nueva visión del ser humano, sus obligaciones con sus semejantes, los animales y el medio ambiente. El diálogo interdisciplinario se presenta como estrategia para que cada docente adquiera la fundamentación teórica para la puesta en marcha de esta metodología. El proceso se detalla de tal manera que el docente de Ciencias Naturales pude aplicarlo en cualquier grado escolar.  %I Universidad de La Sabana %K Mente bioética %K Criterio ético %K Diálogo interdisciplinario %K Ciencias Naturales %K Equipos de área %K Equipos interdisciplinarios %K Docentes %K Estudiantes %T Formar “mentes bioéticas” %~ Intellectum