@misc{10818/64145, year = {2021}, month = {12}, url = {http://hdl.handle.net/10818/64145}, abstract = {To describe and analyze the world literature between 2010-2020 about public policies related to school health. Method. An integrative review of the existing literature on public policies in school health was carried out, based on a priori categories related to the cycle and the elementary characteristics of public policies. The categories were the following: 1) What needs does it respond to? 2) Participation of stakeholders, 3) Levels of implementation and 4) Evaluation of these policies. Discussion and conclusions.}, abstract = {Objetivo. Describir y analizar la literatura mundial entre 2010 y 2020 acerca de las políticas públicas relacionadas con la salud escolar. Método. Se realizó una revisión integrativa de la literatura existente sobre políticas públicas en salud escolar, basada en categorías a priori relacionadas con el ciclo y las características elementales de las políticas públicas. Las categorías fueron las siguientes: 1) ¿A qué necesidades responde? 2) Participación de actores involucrados. 3) Niveles de implementación y 4) Evaluación de las políticas. Discusión y conclusiones.}, publisher = {Revista Gerencia y Políticas de Salud}, title = {Public policies in school health, an integrative review of the literature}, title = {Políticas públicas en salud escolar, una revisión integradora de la literatura}, doi = {10.11144/Javeriana.rgps20.ppse}, author = {Rodríguez Melo, Daisy Marisol and |Martínez Ojeda, Claudia Nathaly and Angarita Rodríguez, Diana Cristina |Niño Hernández, |César Augusto}, }