@misc{10818/60242, year = {16}, url = {http://hdl.handle.net/10818/60242}, abstract = {Advergaming, one of the innovative advertising techniques, has the potential to creatively convey brand messages to the audience. In Peru, there is a gap in integrating deaf individuals into the advertising discourse of brands and campaigns, especially when utilizing advergaming to establish a strong connection with them. This study aims to fill this gap by analyzing how the Pilsen brand, through advergaming, has contributed to creating inclusive spaces. The study also seeks to determine which elements of the advertising technique are relevant for integrating the deaf community into the gaming world. To gain a comprehensive understanding, a qualitative methodology was adopted to analyze the E-nterpreters ad, and semi-structured interviews were conducted with 12 special education students in the tenth semester at a private university in Lima. The findings revealed that Pilsen’s advergaming technique has indeed contributed to creating inclusive spaces.}, abstract = {El uso del advergaming se ha convertido en una de las novedosas técnicas de la publicidad gracias a las cuales las marcas transmiten de manera innovadora sus mensajes al público. En Perú existe una brecha en la integración de las personas sordas dentro de los discursos publicitarios de las marcas y campañas, sobre todo si se utiliza el advergaming para establecer una buena conexión con ellos. Este estudio cuenta con dos objetivos: analizar cómo la marca Pilsen contribuye o no a crear espacios inclusivos con el advergaming y determinar qué elementos de la técnica publicitaria son relevantes para integrar a la comunidad sorda dentro del mundo del videojuego. Se adoptó una metodología cualitativa para analizar el anuncio E-nterpreters mediante la realización de entrevistas semiestructuradas a un grupo de estudiantes de la carrera de Educación Especial del décimo ciclo de una universidad privada de Lima. Se encontró que Pilsen sí contribuyó a crear espacios inclusivos con la técnica del advergaming.}, publisher = {Dirección de Publicaciones}, title = {Advergaming: técnica publicitaria para integrar a las personas sordas en el mundo del videojuego}, title = {Advergaming: técnica publicitaria para integrar a las personas sordas en el mundo del videojuego}, doi = {10.5294/pacla.2024.27.2.7}, author = {Cortez-Tuesta, María Fernanda and Gallardo-Echenique, Eliana}, }