@misc{10818/54148, year = {2022}, url = {http://hdl.handle.net/10818/54148}, abstract = {Video games have burst into prominence in today’s society and have revo-lutionized how we interact with machines. This article deals with emotional design and immersion in story-driven video games. The primary purpose is to discuss emotional design and immersion regarding the central characters of the video game Detroit: Become Human (Quantic Dream, 2018), which are three androids named Markus, Connor, and Kara. The main result shows that the design of this video game enables the player to experience the con-flicts posed by the story-driven system, which facilitates emotional immer-sion beyond the cognitive experience, thus confirming that the video game is a powerful medium for promoting a humanist position.}, abstract = {Los videojuegos han adquirido una notoria relevancia en la sociedad actual y han revolucionado la forma como interactuamos con las máquinas. Este artículo se ocupa del diseño y la inmersión emocional en los videojuegos de carácter narrativo. El propósito principal es analizar el diseño y la inmersión emocional respecto a los personajes centrales del videojuego Detroit: Become Human (Quantic Dream, 2018), los cuales corresponden a tres androides llamados Markus, Connor y Kara. El principal resultado muestra que el diseño de este videojuego posibilita al jugador experimentar los conflictos presentados por el sistema narrativo, lo cual a su vez facilita la inmersión emocional más allá de la experiencia cognitiva, confirmando así que el videojuego se presenta como un medio potente para fomentar una postura humanista.}, publisher = {Universidad de La Sabana}, title = {Emotional Design and Immersion in Story-Driven Video Games. The Caseof Detroit: Become Human}, title = {Diseño emocional e inmersión en videojuegos narrativos. El caso de Detroit: Become Human}, doi = {10.5294/pacla.2022.25.4.3}, author = {Núñez-Pacheco, Rosa and López-Pérez, Blanca-Estela and Aguaded, Ignacio}, }