@misc{10818/54142, year = {2023}, url = {http://hdl.handle.net/10818/54142}, abstract = {Objective: To describe the development and validation process of an online course on urinary incontinence during pregnancy in Brazil. Ma-terials and methods: This methodological study followed an online course’s literature search, development, and validation steps. A total of 22 specialists participated in the validation step, and the content va-lidity index (CVI) was used. Fifty-one Physical Therapy students (target audience) also participated in the Suitability Assessment of Materials. Results: The synthesis reached in the integrative review provided the basis for the course’s theoretical content, which was regarded as suit-able by the specialists regarding its content, language, presentation, stimulation/motivation, and cultural adequacy (CVI = 0.99). The tar-get audience considered the course organized, easily understandable, engaging, and motivational, with a positive response index ranging from 84.3 % to 100 %. Conclusions: The Brazilian version of the online course was considered sufficiently adequate in content and interface quality by both specialists and the target audience.}, abstract = {Objetivo: describir el proceso de desarrollo y validación de un curso en línea sobre incontinencia urinaria durante el embarazo en Brasil. Materiales y método: se trata de un estudio metodológico que contempló las etapas de recolección bibliográfica, elaboración y validación de un curso en línea. La validación contó con la participación de 22 expertos y se empleó el índice de validación de contenido (IVC). Además, participaron 51 estudiantes del pregrado en Fisioterapia (público objetivo) en la Evaluación de Idoneidad de los Materiales. Resultados: la síntesis adquirida en la revisión integrativa fundamentó el contenido teórico del curso, considerado adecuado por los expertos en cuanto al contenido, el lenguaje, la presentación, la estimulación/motivación y la adecuación cultural (IVC = 0,99), así como la apariencia/interfaz (IVC = 0,95). El público objetivo consideró el curso organizado, de fácil entendimiento, atractivo y motivador, con un índice de concordancia en respuestas positivas entre 84,3 % y 100 %. Conclusiones: la versión brasileña del curso en línea desarrollado se consideró lo suficientemente adecuada en términos de contenido y calidad de la interfaz, tanto por parte de los expertos como del público objetivo.}, publisher = {Universidad de La Sabana}, title = {Educational Technology on Urinary Incontinence during Pregnancy: Development and Validation of an Online Course for the Brazilian Population}, title = {Tecnología educativa sobre incontinencia urinaria durante el embarazo: desarrollo y validación de un curso en línea para Brasil}, doi = {10.5294/aqui.2023.23.1.3}, author = {Rocha Vaz Tanaka, Jaiana and Jardel Feitosa Sousa, Kayo Henrique and Pereira Alves, Paulo Jorge and Guerra, Maria João Jacinto and Barata Gonçalves, Patrícia Daniela and Pinheiro Landim Almeida, Camila Aparecida}, }