@misc{10818/52867, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10818/52867}, abstract = {The study examined how readers integrate information from and about multiple information sources into a memory representation. In two experiments, college students read brief news reports containing two critical statements, each attributed to a source character. In half of the texts, the statements were consistent with each other, in the other half they were discrepant. Each story also featured a non-source character (who made no statement). The hypothesis was that discrepant statements, as compared to consistent statements, would promote distinct attention and memory only for the source characters. Experiment 1 used short interviews to assess participants' ability to recognize the source of one of the statements after reading. Experiment 2 used eye-tracking to collect data during reading and during a source-content recognition task after reading. As predicted, discrepancies only enhanced memory of, and attention to source-related segments of the texts. Discrepancies also enhanced the link between the two source characters in memory as opposed to the non-source character, as indicated by the participants' justifications (Experiment 1) and their visual inspection of the recognition items (Experiment 2). The results are interpreted within current theories of text comprehension and document literacy.}, abstract = {El mercado laboral en evolución es cada vez más competitivo y más exigente para la mayoría ocupaciones y especialmente pertinente para los profesionales de la salud que invierten muchos recursos para Brindar un excelente servicio de atención. Sin embargo, la naturaleza de los factores externos, tales como la cultura organizacional y la carga de trabajo, parecían estar relacionados con fuertes inversiones en trabajo (HWI) y resultados de salud, como experiencias de recuperación. Este estudio tiene como objetivo explorar entre los profesionales de la salud colombianos, el efecto de las demandas laborales (JD) en la recuperación experiencia (RE), mediada por HWI. El modelo propuesto fue evaluado a través de Evaluación Parcial. Modelado de ecuaciones estructurales de mínimos cuadrados (PLS-SEM) y un modelo de importancia-desempeño Se realizó análisis de mapas para ampliar los resultados iniciales. Los resultados avalan lo dicho hipótesis sobre efectos directos e indirectos entre JD, RE y HWI. Este estudio contribuye a comprender las demandas laborales en el sector de la salud. Además, señala oportunidades para fomentar una adecuada gestión de la inversión laboral y experiencias de recuperación que protegen el bienestar manteniendo un servicio de atención de calidad.}, publisher = {Acta Psychologica}, title = {From simple agents to information sources: Readers' differential processing of story characters as a function of story consistency}, title = {De simples agentes a fuentes de información: el procesamiento diferencial de los personajes de la historia por parte de los lectores en función de la consistencia de la historia}, doi = {10.1016/j.actpsy.2020.103191}, author = {Saux, Gaston and Vibert, Nicolas and Dampuré, Julien and Debora, I.Burin and Britte, M. Anne and Rouet, Jean François}, }