@misc{10818/52089, year = {8}, url = {http://hdl.handle.net/10818/52089}, abstract = {Limited studies investigate the high school teachers’ challenges and strategies while teaching science and mathematics in English as the target language through the content and language integrated learning (CLIL) approach. Hence, this study aimed to investigate the challenges that science and math teachers encounter and the strategies they employ while fostering students’ development of proficiency in English as the target language in physics, chemistry, biology, and mathematics courses in the International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) and International Baccalaureate Diploma Program (IBDP). The study utilized various qualitative tools such as semi-structured interviews, open-ended questionnaires, and lesson observations to analyze science and math teachers’ strategies and challenges at a case school in eastern Turkey. The study revealed that as part of the CLIL approach, the participant teachers indicated various challenges such as a lack of vocabulary repertoire, translation problems, and weak foundational knowledge. They used common strategies such as group work interactions, interdisciplinary activities, individualized feedback, the promotion of higher-order thinking skills, inquiry-based learning, and reinforcement of language used to deal with these challenges. The study presents further implications for good practices and recommendations to resolve challenges.}, abstract = {Muy pocos estudios investigan los desafíos y las estrategias de los docentes de secun-daria al enseñar ciencias y matemáticas en inglés como idioma meta a través del enfoque de aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE). Por lo tanto, este estudio tuvo como objetivo investigar los desafíos que enfrentan los docentes de ciencias y matemáticas y las estrategias que emplean para fomentar el desarrollo de la competencia en inglés de los estudian-tes como lengua meta en los cursos de física, química, biología y matemáticas en el Certificado General Internacional de Educación Secundaria y el Programa de Diploma de Bachi llerato Inter-nacional. Se utilizaron varias herramientas cualitativas tales como entrevistas semiestructura-das, cuestionarios abiertos y observaciones de clase para analizar las estrategias y los desafíos de los docentes de ciencias y matemáticas en una escuela de caso ubicada en el este de Turquía. El estudio reveló que, como parte del enfoque AICLE, los profesores participantes indicaron va-rios desafíos, incluidos la falta de repertorio de vocabulario, los problemas de traducción y unos conocimientos básicos débiles. Además, usaron varias estrategias comunes para enfrentar estos desafíos; por ejemplo, las interacciones de trabajo en grupo, las actividades interdisciplinarias, la retroalimentación individualizada, la promoción de habilidades de pensamiento de orden su-perior, el aprendizaje basado en la investigación y el refuerzo del lenguaje utilizado. Por último, se presentan las implicaciones adicionales para las buenas prácticas, así como algunas recomen-daciones, para superar los desafíos.}, publisher = {Dirección de Publicaciones}, title = {Challenges and Strategies on the Content and Language Integrated Learning Approach (CLIL): A Case Study from the Turkish Context}, title = {Retos y estrategias del enfoque de aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE): un estudio de caso del contexto turco}, doi = {10.5294/lacil.2022.15.1.4}, author = {Metlí, Akın and Akis, Dinçer}, }