@misc{10818/50447, year = {2}, url = {http://hdl.handle.net/10818/50447}, abstract = {The study explored the perception of Colombian undergraduate students regarding the use of Facebook as a communication tool and interaction in the classroom. The findings suggest that Facebook in the classroom is fun, practical and an effective communication tool that fosters interaction and offers greater advantages in terms of reminders and ease of use while accompanying the training process and independent work of the students. All the while providing realistic learning activities that go beyond the confines of a classroom}, abstract = {El estudio exploró la percepción de estudiantes colombianos de pregrado respecto al uso de Facebook como una herramienta de comunicación e interacción en el salón de clase. Los hallazgos sugieren que Facebook en el salón de clase es divertido, práctico y como tal, Facebook es una herramienta de comunicación efectiva que fomenta la interacción y ofrece grandes ventajas en términos de recordatorios y facilidad de uso mientras que se acompaña el proceso de aprendizaje y el trabajo independiente de los estudiantes. Facebook brinda grandes posibilidades para generar actividades de aprendizaje realistas que van más allá de los límites de un salón de clase}, publisher = {Revista Espacios}, keywords = {Communication}, keywords = {Educommunication}, keywords = {Higher education}, keywords = {Social networking sites (SNS)}, keywords = {Comunicación}, keywords = {Educomunicación}, keywords = {Educación superior}, keywords = {Redes sociales}, title = {Facebook as a communication tool: Use and perceptions amongst undergraduate students}, author = {Gutierrez, Ronald S and Mc Dougald, Jermaine S|Rozo, Hugo}, }