@misc{10818/48498, year = {2021}, month = {2}, url = {http://hdl.handle.net/10818/48491}, abstract = {Consumer demand for short delivery windows has driven companies to compete for faster shipping to clients. Recently, Amazon and Walmart along with other major companies have started offering same-day delivery. That translates into not using full truckload capacities, requiring more frequent dispatch, and in turn, increases transportation cost. However, inefficient routes are not only more expensive for the shipper but they are also more carbon-intensive. In this context, and from an operative level, we analyze the environmental impact of inbound logistics caused by fast shipping. We create a discrete-event simulation model to understand and compare the effect that certain parameters (i.e., delivery windows, inventory management policies, truck type) have on sustainability inbound logistics. We validate this model with the largest retailer in Mexico in order to analyze how sustainable fast shipping actually is and how to reduce its environmental impact. Results from the simulation model show that fast shipping produces significantly higher CO2 emissions since it imposes a challenge for cargo consolidation. We found that fast-shipping increases both total CO2 emissions and costs up to 15% and 68%, respectively.}, abstract = {La demanda de los consumidores de ventanas de entrega cortas ha llevado a las empresas a competir por envíos más rápidos a los clientes. Recientemente, Amazon y Walmart, junto con otras empresas importantes, comenzaron a ofrecer entregas en el mismo día. Eso se traduce en no usar la capacidad total de carga del camión, lo que requiere un envío más frecuente y, a su vez, aumenta el costo del transporte. Sin embargo, las rutas ineficientes no solo son más caras para el transportista, sino que también consumen más carbono. En este contexto, y desde un nivel operativo, analizamos el impacto ambiental de la logística de entrada provocada por el envío rápido. Creamos un modelo de simulación de eventos discretos para comprender y comparar el efecto que ciertos parámetros (es decir, ventanas de entrega, políticas de gestión de inventario, tipo de camión) tienen en la sustentabilidadlogística entrante. Validamos este modelo con el minorista más grande de México para analizar qué tan sustentable es realmente el envío rápido y cómo reducir su impacto ambiental. Los resultados del modelo de simulación muestran que el envío rápido produce emisiones de CO 2 significativamente más altas , ya que impone un desafío para la consolidación de la carga. Descubrimos que el envío rápido aumenta tanto las emisiones totales de CO 2 como los costos hasta en un 15 % y un 68 %, respectivamente.}, publisher = {Journal Of Cleaner Production}, title = {The environmental impact of fast shipping ecommerce in inbound logistics operations: A case study in Mexico}, title = {El impacto ambiental del comercio electrónico de envío rápido en las operaciones de logística de entrada: un estudio de caso en México}, doi = {10.1016/j.jclepro.2020.125400}, author = {Muñoz Villamiza, Andrés and Velázquez Martínez, Josué C. and Haro, Perla and Ferrer, Ana and Mariño, Roger}, }