@misc{10818/47478, year = {2013}, month = {3}, url = {http://hdl.handle.net/10818/47478}, abstract = {This article offers a review of the phenom-enon of storytelling as a political tool of legitimacy and a political communication resource. It presents an approach to the main conceptual contributions of storytell-ing and makes an approach to the use of this tool in societies and political sys-tems such as Colombia, considering the uses and advantages and disadvantages}, abstract = {El presente artículo busca hacer una revisión sobre el fenómeno del storytelling como herramienta política de legitimidad y como recurso comunicativo político. Se presenta una aproximación a los principales aportes conceptuales del storytelling y se hace una aproximación al uso de dicha herramienta en sociedades y sistemas políticos como el colombiano, planteando los usos y las ventajas y desventajas o escenarios riesgosos que pueden surgir en la aplicación de esta.}, publisher = {Poliantea}, keywords = {Storytelling}, keywords = {Legitimidad}, keywords = {Comunicación política}, keywords = {Márquetin político}, keywords = {Narrativa política}, title = {Storytelling and political marketing: humanity and emotions in pursuit of legitimate visibility}, title = {Storytelling y márquetin político: humanidad y emociones}, doi = {110.15765/plnt.v9i16.392}, author = {Cárdenas Ruiz, Juan David}, }