@misc{10818/44695, year = {2010}, url = {http://hdl.handle.net/10818/44695}, abstract = {Cinema is an act of representation and it is based on the construction of reality inspired by experience. In Colombia, cinema has not been the product of a structured industry, but rather the effort of some filmmakers who have found different ways of telling stories about topics that are part of the national experience. The armed conflict in Colombia, understood as the confrontation between government forces and organized outlawed groups, has prevailed for more than fifty years and has been present in art forms ever since. This research examines a sample of Colombian films to establish the different ways the subject of the armed conflict has been represented in Colombian cinema.}, abstract = {El cine es un acto de representación y se basa en la construcción de realidades inspiradas en la experiencia. En Colombia, el cine no ha sido producto de una industria estructurada, si no más bien del esfuerzo de algunos realizadores que han encontrado diferentes maneras de contar historias sobre temas que hacen parte del acontecer nacional. El conflicto armado en Colombia, entendido como confrontación entre fuerzas del Estado y grupos organizados al margen de la ley, tiene más de cincuenta años y ha estado presente en el arte desde entonces. La investigación “Narrativas del conflicto armado en el cine colombiano” abordó una muestra de películas de la filmografía nacional para encontrar la forma como se ha representado el tema del conflicto armado en el cine colombiano.}, publisher = {Revista Latina de Comunicación Social}, title = {Representations of the armed conflict in Colombian cinema}, title = {Representaciones del conflicto armado en el cine colombiano}, doi = {10.4185/RLCS-65-2010-915-503-515}, author = {Rivera Betancur, Jerónimo León and Ruiz Moreno, Sandra}, }