@misc{10818/43703, url = {http://hdl.handle.net/10818/43703}, abstract = {The objective of this research was to understand and deepen on the needs of families and schools in establishing social_x005F_x005F_x005F_x000D_ relations of children with intellectual disabilities, taking into account the perception of parents, teachers, children_x005F_x005F_x005F_x000D_ with disabilities and their classmates, survey was depth semi-structured interview was used to find out significant details of the experiences._x005F_x005F_x005F_x000D_ While it is true that inclusive education promotes the development of children with disabilities it is important that_x005F_x005F_x005F_x000D_ parents and teachers count on training to achieve this purpose. Similarly families and school should join forces to find_x005F_x005F_x005F_x000D_ educational strategies in order to contribute to the education of children with disabilities in both contexts and thus_x005F_x005F_x005F_x000D_ raise their quality of life}, abstract = {El objetivo de esta investigación fue profundizar en las necesidades de las familias y la escuela en la educación de niños y niñas con discapacidad intelectual, teniendo en cuenta la percepción de padres, profesores, estudiantes con discapacidad y sus compañeros de clase. Para esto se realizó una entrevista semiestructurada a profundidad, que permite conocer detalles significativos de las experiencias._x005F_x005F_x005F_x000D_ Aunque la educación inclusiva promueve el desarrollo de niños con discapacidad, es importante que padres y profesores cuenten con capacitación para lograr este propósito. De igual forma, es necesario que familia y escuela aúnen estrategias educativas con el fin de contribuir a la formación de los niños con discapacidad en estos dos contextos y así elevar su calidad de vida.}, publisher = {Revista de Investigaciones}, keywords = {Familia}, keywords = {Escuela}, keywords = {Educación}, keywords = {Discapacidad intelectual}, title = {Necesidades de la familia y de la escuela en la educación de niños con discapacidad intelectual}, author = {Acuña Arango, Lina María and Cabrera García, Victoria Eugenia and Medina Casallas, Diana Carolina and Lizarazo Sandoval, Flor Alba}, }